גודל טקסט‎ נורמלי‎ גדול‎ ענק‎
ניגודיות צבעים‎
רגיל‎ מותאם לכבדי ראייה
סגור

קטעים / טקסטים לחלוק

loader
mask
תגובות: 14734
Toulouse נובמבר 11, 2013 12:39
הבנתי שיש לי כל מיני קטעים וטקסטים ודברים מקסימים שאפשר לחלוק כאן.
אז אתן מוזמנות לחלוק איתנו דברים שכתבו לכן / קראתן איפשהו / נשמר במחשב / אתן כתבתן.
[רצוי וכדאי לרשום מאיפה נלקח וכו']

אתחיל אני -

"אלי, תן בי את השלווה
לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם
האומץ לשנות את אשר ביכולתי
והתבונה להבחין בין השניים"

הפסיכולוגית כתבה לי את זה כשטסתי ביא' לפולין, אני לא יודעת מי כתב.

------------------

Imagine if you could let free all the words inside you
all your feelings and thoughts onto the white paper...Imagine saying anything,
you want to, anything at all
and never being judged for it, because you are the only one who understands,
this language..Imagine clean
smooth lines of black ink that hold all of your secrets...Imagine handing it,
to a friend
and saying Thank you, for everything you've done to me and knowing that, after,
everything you put into it, its a worthy gift...

Imagine where you can go with just a pen

[אין לי מושג מאיפה זה לקוח, מצטערת, זה שמור במחשב מ2008]

------------------

a mountain beyond these towering heights
a sky beyond this endless blue
they say there's always something better
out there
the void, the mystery, the fear.

the ratrace is ancient; immortal as time
blind rivers rush past unfeeling
they say you could drown in these waters
that nothing floats here

follow the current
run through the air
you know you can
until you trip; wings will break
they say there's always something better
out there
know this, and you'll never be happy in here

push
tug
pull

do what you can do
take what you get,
live it to your death,
they say its survival of the fittest
one chance
is all you have. bad things stain forever.

bite
rip
kick

there are no rules
so don't lose yourself
in this multitude
they won't hesitate
to kill you

whats worth winning for?

[גם, שמור מ2008]

------------------

כשאתה נמצא רטוב ועלוב במעמקי הנהר, זה כבר לא משנה אם הגעת לשם מכיוון שמישהו השתעל מאחוריך.
או בעט באחוריך. הרטיבות היא אותה רטיבות

------------------

[החלק האהוב עליי מהספר 'כמה טוב להיות פרח קיר' עמ' 192 אאל"ט]


"צ'ארלי, אני צריכה לארוז כמה דברים. רוצה להשאר איתי קצת?"
הינהנתי ועלינו למעלה.
כשנכנסנו לחדר שלה שמתי לב שהוא היה נראה שונה מאוד מהלילה שבו סם נישקה אותי. התמונות הוסרו מהקירות והשידות היו ריקות, והכל היה זרוק בערימה אחת על המיטה. אמרתי לעצמי שאני לא אבכה,
לא משנה מה יהיה, כי לא רציתי להלחיץ את סם עוד יותר.
אז פשוט הסתכלתי עליה כשהיא ארזה וניסיתי לשים לב לכמה שיותר פרטים. לשיער הארוך שלה ולפרקי הידיים הדקים שלה ולעיניים הירוקות שלה. רציתי לזכור הכל. במיוחד את צליל הקול שלה.
סם דיברה על הרבה דברים בנסיון להסיח את דעתה. היא סיפרה איזה נסיעה ארוכה תהיה להם מחר ושההורים שלה שכרו מכונית מסחרית. היא תהתה איך יהיו הקורסים
שהיא תלמד בהם, ומה יהיה תחום ההתמחות הראשי שלה.
היא אמרה שהיא לא רוצה להתטרף לאחווה ושהיא כבר מחכה למשחקי הפוטבול. היא פשוט נעשתה יותר ויותר עצובה. בסוף היא הסתובבה.
"למה לא הצעת לי לצאת איתך כשכל הסיפור הזה עם קרייג קרה?"
אני ישבתי שם בלי להגיד כלום. לא ידעתי מה לומר. היא אמרה את זה בשקט.
"צ'ארלי... אחרי הסיפור עם מרי אליזבת במסיבה... ואחרי שרקדנו במועדון והכל..."
לא ידעתי מה לומר. בחיי. הייתי המום.
"בסדר, צ'ארלי... אנסח את זה בצורה יותר פשוטה. כשכל הסיפור עם קרייג קרה, מה חשבת?" היא באמת רצתה לדעת.
אמרתי, "טוב... חשבתי על הרבה דברים. אבל בעיקר חשבתי שהעובדה שאת עצובה הרבה יותר משמעותית בעיני מהעובדה שקרייג כבר לא חבר שלך. ושאם זה אומר שאני לא אוכל לחשוב עלייך בצורה כזאת, אז כל עוד את מאושרת זה בסדר מבחינתי. ואז הבנתי שאני אוהב אותך."
היא התיישבה לידי על הרצפה. היא דיברה בשקט.
"אתה לא מבין, צ'ארלי? אני לא יכולה לנחש את זה. זה מתוק והכל, אבל לפעמים אתה פשוט לא כאן. אז יופי שאתה יכול להקשיב לאחרים ולתת להם כתף בשעת צרה, אבל אם מישהו לא צריך שיתנו לו כתף? אם הוא צריך את הידיים או משהו כזה? אי אפשר פשוט לשבת ולחשוב שהחיים של אנשים אחרים תמיד יותר חשובים מהחיים שלך, ושזאת נקראת אהבה. פשוט אי אפשר. אתה צריך לעשות כל מיני דברים. "
"מה למשל?" שאלתי. הפה שלי היה יבש.
"אני לא יודעת. למשל, להחזיק להם את הידיים כשפתאום יש ריקוד סלואו. או להיות זה שמזמין מישהי לצאת איתו. או להגיד לאנשים מה אתה צריך. או מה אתה רוצה. כמו שהיה ברחבת הריקודים למשל, רצית לנשק אותי אז?"
"כן," אמרתי.
"אז למה לא עשית את זה?" היא שאלה את זה ממש ברצינות.
" כי לא חשבתי שאת רוצה שאני אעשה את זה."
"למה חשבת ככה?"
"בגלל מה שאמרת."
"מה שאמרתי לפני תשעה חודשים? כשאמרתי לך לא לחשוב עלי ככה?"
הינהנתי.
"צ'ארלי, אמרתי לך גם לא להגיד למרי אליזבת שהיא יפה. ולשאול אותה הרבה שאול ולא לקטוע אותה. עכשיו היא עם בחור שעושה את ההפך הגמור. וזה מצליח, כי פיטר הוא כזה.
הוא פשוט מתנהג כמו שהוא. והוא עושה דברים."
"אבל לא אהבתי את מרי אליזבת."
"אתה מפספס את הנקודה, צ'ארלי. הנקודה היא שאני לא חושבת שהיית מתנהג אחרת גם אם היית אוהב את מרי אליזבת. אתה יכול לדוגמה לבוא ולעזור לפטריק ולהרביץ לשני בחורים שמנסים לפגוע בו,
אבל מה קורה כשפטריק פוגע בעצמו? למשל, כששניכם הלכתם לפארק? או כשהוא נישק אותך? רצית שהוא ינשק אותך?"
עשיתי "לא" עם הראש.
"אז למה נתת לו?"
"פשוט ניסיתי לעזור לו, בתור חבר," אמרתי.
"אבל לא עזרת לו, צ'ארלי. במקרים האלה לא עזרת לו בכלל. כי לא היית ישר איתו."
ישבתי שם בשקט מוחלט. הסתכלתי על הרצפה. לא אמרתי שום דבר. הרגשי מאוד לא נוח.
"צ'ארלי, אמרתי לך לפני תשעה חודשים לא לחשוב עלי בצורה כזאת בגלל מה שאני אומרת עכשיו. לא בגלל קרייג. לא בגלל שלא חשבתי אז שאתה נהדר.
אני פשוט לא רוצה להיות אהבה נכזבת של מישהו. אם אני מוצאת חן בעיני מישהו אני רוצה שהאני האמיתי שלי ימצא חן בעיניו, ולא מה שהוא חושב שאני. ואני לא רוצה שהיא יחזיק את זה בפנים.
אני רוצה שהוא יראה לי את זה כדי שגם אני ארגיש את זה. אני רוצה שהוא יוכל לעשות לידי כל מה שהוא רוצה.
ואם הוא עושה משהו שלא מוצא חן בעיני אני כבר אגיד לו."
היא התחילה לבכות קצת. אבל היא לא הייתה עצובה.
"אתה יודע שהאשמתי את קרייג בזה שהוא לא נתן לי לעשות כל מיני דברים? אתה יודע איזה אדיוטית אני מרגישה עכשיו בגלל זה?
אולי הוא לא ממש עודד אותי לעשות דברים אבל הוא גם לא מנע ממני לעשות אותם. אלא שאחרי כמה זמן לא עשיתי דברים כי רציתי שהוא יראה אותי בצורה אחרת.
אבל הנקודה היא שלא הייתי כנה. אז למה שיהיה לי אכפת לי בכלל אם הוא אהב אותי או לא, כשהוא אפילו לא הכיר אותי באמת?"
הרמתי את העיניים והסתכלתי עליה. היא הפסיקה לבכות.
"אז מחר אני נוסעת. ואני לא מתכוונת להרשות לזה לקרות שוב עפ אף אחד אחר. אני מתכוונת לעשות מה שאינ רוצה. אני מתכוונת להיות מי שאני באמת. ואני מתכוונת להבין מי אני באמת.
אבל ברגע הזה אני נמצאת כאן, איתך. ואני רוצה לדעת איפה אתה, מה אתה צריך, ומה אתה רוצה לעשות."
היא חיכתה בסבלנות לתשובה שלי. אבל אחרי כל מה שהיא אמרה הבנתי שאני פשוט צריך לעשות מה שאני רוצה לעשות. לא לחשוב על זה.
לא להגיד את זה בקול. ואם זה לא ימצא חן בעיניה היא תוכל פשןט להגיד את זה. ונוכל לחזור לארוז.
אז נישקתי אותה. והיא נישקה אותי בחזרה. ונשכבנו על הרצפה והמשכנו להתנשק. והכל היה בשקט. ועשינו רעשים שקטים.
ונשארנו שקטים. ודוממים. ניגשנו למיטה ונשכבנו על כל הדברים שלא היו בתוך המזוודות. ונגענו אחד בשני, מהמותניים ומעלה, על הבגדים. ואז מתחת לבגדים. ואז בלי בגדים. וזה היה כל כך יפה.
היא היתה כל כך יפה. היא לקחה את היד שלי והחליקה אותה לתוך המכנסיים שלה. ונגעתי בה. ופשוט לא יכולתי להאמין. הכל כאילו הרגיש כל כך נכון.
עד שהיא הכניסה את היד שלה למכנסיים שלי ונגעה בי.
ואז עצרתי אותה.
"מה קרה?" היא שאלה. "זה כאב?"
עשיתי "לא" עם הראש. האמת שזה היה דווקא נעים. לא ידעתי מה קרה.
"אני מצטערת. לא התכוונתי ל..."
"לא. אל תצטערי," אמרתי.
"בבקשה, אל תרגישי רע. זה היה מאוד נעים," אמרתי. התחלתי להרגיש ממש רע.
"אתה לא מוכן עדיין?" היא שאלה.
הינהנתי. אבל זה לה היה העניין. ולא ידעתי מה העניין.
"זה בסדר שאתה לא מוכן," היא אמרה. היא היתה ממש נחמדה אלי אבל אני פשוט הרגשתי כל כך נורא.
"צ'ארלי, אתה רוצה ללכת הביתה?" היא שאלה.
כנראה שהינהנתיכי היא עזרה לי להתלבש. ואחר כך היא לבשה את החולצה שלה. ואני רציתי לבעוט בעצמי כי אני כזה תינוק.
כי אני אוהב את סם. וכי היינו ביחד. ואני הרסתי את זה. פשוט הרסתי את זה. הרגשתי נורא. הרגשתי ממש נורא.
היא לקחה אותי החוצה.
"אתה צריך טרמפ?" היא שאלה.

------------------

מוזמנות להעלות גם :)
-----------------


mask
-pandora- נובמבר 11, 2013 14:38
הקטע הראשון זה קטע שאומרים בקבוצות של מכורים וכד'.

-----------------



"אני אנוכית, חסרת סבלנות וקצת חסרת ביטחון. אני עושה טעויות, אני יוצאת משליטה ולפעמים קשה להתמודד איתי, אבל אם אתה לא יכול לקבל אותי כשאני במצב גרוע, אז בוודאי שלא מגיע לך לקבל אותי כשאני במיטבי."
mask
.Error נובמבר 11, 2013 16:09
"החיים הם מתנה שאסור לזלזל בה. מתנה מלאה מסתורין, שבה סבל ואושר כרוכים זה בזה ואינם ניתנים להפרדה, וכל ניסיון לקבל את האחד בלי האחר ייכשל בהכרח".

(מתוך: אמנות ההקשבה לפעימות הלב/יאן פיליפ סנדקר)
-----------------


mask
תגובות: 568
~Lola~ נובמבר 11, 2013 19:00

זה בלתי אפשרי ללכת על חוף הים מבלי להשאיר טביעות רגליים על החול, החיים הם בדיוק אותו הדבר. אם נשים לב לזה, אנחנו נהיה מודעים יותר למילים שאנחנו אומרים ולמעשים שאנחנו עושים..
------
לא חשבתי שאני מושלמת, אבל חיפשתי משהו שלא קיים. רציתי משהו שראיתי בסרטים, אבל המציאות היא שונה, לא מושלמת, רציתי לרחף כל הזמן, להתאהב וללכת על עננים. ומצאתי את עצמי מתוסכלת. ואז הבנתי שאם לא מצאתי, כנראה שהבעיה היא בי ולא להאשים את כל העולם


(לא יודעת מאיפה המקור, שמור על המחשב מ2010..)


-----------------


mask
תגובות: 14734
Toulouse נובמבר 11, 2013 19:32
עוד! :)
-----------------


mask
indigolia נובמבר 11, 2013 20:31
כשיש לך התקף אסטמה אין לך נשימה. כשאין

לך נשימה קשה לדבר. המשפט שלך חסום

על-ידי כמות האויר שאתה מסוגל להוציא

מהריאות. זה לא הרבה, משהו בין שלוש לשש

מילים. זה נותן לך כבוד למילה. אתה עובר בין

ערימות המילים שעולות לך בראש. בוחר את

הכי חשובות. וגם הן עולות לך. לא כמו אנשים

בריאים שמוציאים את כל המילים שהצטברו

להם בראש כמו שמוציאים אשפה. כשמישהו

בזמן התקף אומר "אני אוהב אותך" או "אני

נורא אוהב אותך" יש הבדל. הבדל של מלה.

מילה זה המון, כי מילה יכולה להיות "לשבת",

"ונטולין" או אפילו "אמבולנס".

מתוך "צינורות" של אתגר קרת.
חברה שלי קראה את זה בהלוויה של אבא שלה, מאז זה תפס אותי בצורה שונה.
אבל זה קטע מדהים בלי קשר :)
-----------------



Without you, today`s emotions would be the scurf of yesterday`s.
mask
Pretty Baby נובמבר 11, 2013 20:41
אנדי הוא בחור באמצע שנות העשרים לחייו. נהניתי מנוכחותו בשיעור שלי - הוא שאל שאלות נבונות, ונראה היה שהוא מפנים הכל ברצינות רבה. דיברנו בקצרה אחרי השיעור, והתרשמתי שהוא רגיש ונבון באופן מיוחד. לאחר מכן נודע לי שהוא ממשיך ללמוד תורה. יום אחד, זמן לא רב אחרי פגישתנו הראשונה, הופיע אנדי בביתנו. "הרגשתי שאני חייב לך את הביקור הזה", הוא אמר, ונראה כאילו משהו רציני מעיק על לבו, "בגלל שקרה לי משהו די מדהים בשבועיים האחרונים, וזה קשור לדברים שדיברת עליהם".

"נשמע מעניין", חייכתי, "דבר!". "דבר ראשון", אמר אנדי, "אם לא אמרתי קודם, אז כל מה שאמרת על 'פגישות' וכאלה, נשמע לי מאוד הגיוני. כמובן שאני לא יכול להגיד שהייתי ממש מוכן להתחיל ליישם את זה, בעיקר בקטע של הקשר הפיזי, אבל אני חייב להודות שהרגשתי את ההיגיון שבדבר".
הוא נשם נשימה עמוקה. "לפני שבועיים יצא לי להכיר בחורה אחת, שמה דבורה. היא התקרבה לדת בארה"ב, עוד בשנה שעברה, ובאה הנה ללמוד. נראה לי שהיא מאוד נבונה וחברותית, ומאחר שהייתי סקרן בכל מה שקשור לנושא, שאלתי אותה איך ולמה היא התעניינה ביהדות. התחלנו לדבר. היא מאוד הרשימה אותי. דיברנו שעתיים. זה היה נהדר. שידרנו על אותו גל. ועם זה בהתחלה בכלל לא הייתי מעוניין בבחורה הזו. למען האמת, לא חשבתי עליה בהקשר של זוגיות. אבל היא ממש מצאה חן בעיני כבן אדם. ומפני שהיא דתייה, לא היה כל מגע בינינו. היה לי משונה שאסור לי לגעת בה, אפילו כבדרך אגב - משהו כמו טפיחה על השכם, למשל - אבל כיבדתי את המניעים שלה. בכל אופן, שאלתי אותה אם נוכל לדבר למחרת, ודיברנו כשש שעות על כל מיני דברים. גם למחרת, וגם לאחר מכן.

"בסך הכל, אני מעריך ששוחחנו המון בשבועיים האחרים. נהנינו לדבר ופשוט להיות ביחד. וגם אז לא רצינו להפסיק. במשך כל הזמן הזה לא נגעתי בה, אף לא בקצה האצבע".

הוא המשיך, מבויש משהו, "אני לא אומר את זה כדי להשתחצן, אבל אני חייב להודות שהייתי די מבוקש בין הנערות. תמיד יצאתי עם הרבה בנות נאות במיוחד, פחות או יותר עם מי שרציתי. החברה האחרונה שלי נראתה ממש טוב. אני מניח שאין צורך לומר שמערכות היחסים שלי לא היו רוחניות במיוחד, ואפשר גם להגיד שרובן לא היו ממש עמוקות. אבל עכשיו, בפעם הראשונה, קורה בדיוק ההפך. כמו שאמרתי, בהתחלה אפילו לא חשבתי שהבחורה הזו מושכת במיוחד. בעיקר משכו אותי הראש והאישיות שלה. אבל עכשיו אני גם אוהב מאוד את איך שהיא נראית. הנה תמונה שלה שצילמתי. אני לוקח אותה איתי לכל מקום. חמודה, לא?".

אנדי הוציא מכיסו תמונה, הסתכל בה בחום, והראה לי. נראתה בחורה מחייכת, בעלת מראה רגיל למדי. "היא חמודה", הסכמתי איתו.

הוא זרח מאושר, ולאחר מבט נוסף בתמונה החזיר אותה לכיסו. "אבל לא זה העיקר", הוסיף אנדי ושתק, כי גם הוא נזקק לרגע כדי לעכל את מה שעמד לחלוק עמי. "מה שהכי משגע אותי בכל זה הוא שמעולם לא כיבדתי אישה כל כך. מעולם גם לא הרגשתי ככה כלפי מישהי תוך זמן כל כך קצר. אני יכול לומר בכל הכנות, שאני אוהב אותה".

"אני יודע", הוא מיהר להוסיף כדי לא לפגוע באמינותו, "שבטח אין מה להשוות את זה לאהבה שמרגישים אחרי כמה שנות נישואים. ובכל זאת", הוא רכן קדימה והוסיף בהחלטיות, "אין לי ספק שאין כאן סתם התאהבות. זה הדבר האמיתי. כשאהיה - זאת אומרת אם אהיה - דתי, אני רוצה להתחתן עם הבחורה הזו. ואני עדיין לא יודע איך היא נראית מתחת לשמלה הרחבה הזו. גם לא אכפת לי".

תראו-תראו, חשבתי לעצמי, הלך עוד מאצ'ו! תמיד טענתי שאחת ההוכחות המשכנעות ביותר לאמיתותה של דרך התורה היא יכולה להפוך בחורים לבני אדם.

"רציתי לספר לך את כל זה", סיכם אנדי, "בגלל שנגנבתי לגמרי מהעניין הזה. יש לכם ביד חומר נפץ רציני. איך אתם קוראים לזה, 'שמירת נגיעה'? אז אני רוצה להגיד לך שזה שיקוי האהבה החזק ביותר שיש. כדאי לכם לשים את החומר הזה בבקבוקים ולשווק אותו. אני מתכוון לזה ברצינות".


-----------------



האהבה היא כעשן העשוי מאדים של אנחות.
כאשר טהורה היא, האש מפעפעת בעיני האוהבים. כאשר כעוסה היא, הים מוזן מדמעות האוהבים.
ומה היא עוד? הטירוף הכי מוסתר, מרירות חונקת ומתיקות שנשמרת.
mask
תגובות: 14734
Toulouse נובמבר 12, 2013 01:56
indigolia, אתגר קרת טוב! הזכרת לי עוד קטעים!

------------------

טיפות / אתגר קרת

חברה שלי אומרת שמישהו באמריקה המציא טיפות נגד להרגיש לבד.
היא שמעה על זה אתמול בשישים שניות בגלי-צה"ל,ועכשיו היא כבר
שולחת מכתב אקספרס לאחותה שתקנה לה מה זה ארגז! ושתשלח לה בדואר.
בשישים שניות אמרו שבחוף המזרחי מוכרים את זה בכל רשתות השיווק,ושבניו יורק
זה כבר ממש להיט. זה בא בשני אריזות-טיפות ותרסיס. חברה שלי ביקשה טיפות,
היא אולי לא רוצה להרגיש לבד,אבל גם לא לפגוע באוזון.

את הטיפות אתה מטפטף לאוזן ותוך 20 דקות אתה מפסיק להרגיש בודד. זה עובד על איזה
קטע כימי במוח,הסבירו על זה ברדיו,אולי חברה שלי לא הבינה.היא לא בדיוק מארי קירי,וחברה שלי,היא אפילו
קצת מטומטמת.כל הזמן רק יושבת וחושבת שאני הולך לבגוד בה ולעזוב רותה וכאלה.
אבל אני אוהב אותה,אוהב אותה כמו משוגע.עכשיו היא אומרת כשהיא חוזרת מהדואר,היא כבר יכולה
להפסיק לגור איתי.כי הטיפות או-טו-טו יגיעו,היא כבר לא מפחדת להיות לבד.

לעזוב אותי?אני אומר,בשביל טיפות?למה?אני הרי אוהב אותה,אוהב אותה כמו מטורף.תלכי אם את רוצה,
אני אומר לה,אבל שתדעי לך ששום טיפות אוזניים מסריחות לא יאהבו אותך כמו שאני אהבתי.אר שטיפות אוזניים
גם אף-פעם לא יבגדו בה.זה מה שהיא אומרת,ואחר כך הולכת.כאילו שאני כן.

עכשיו היא שכרה דירת גג בפלורנטין,ומחכה כל היום לדוור.אני,אין לי כלום מהדואר,זה לא מרגש אותי,
וגם אין לי חברים מחו"ל שישלחו לי דברים. אם היו לי מזמן הייתי נוסע אליהם.הייתי יוצא איתם לשתות ביחד
ומספר להם את הצרות שלי. הייתי מתחבק איתם הרבה ולא מתבייש לבכות לידם וכאלה.יכולנו לבלות ככה
שנים,להעביר את כל החיים שלנו.
טבעי מהטבע,יותר טוב מטיפות.

------------------

קטע אמנם מיום הזכרון לשואה ולגבורה אבל מאוד אמיתי.

"אלוהים, מי ברא את אושוויץ?!"

ואני בתוך המשאית המתגלגלת, שלד עירום בין
שלדים עירומים, נשלח עכשיו על-ידי הגרמני
המפהק אל הקרמטוריון. מביט בו ובפיהוקו,
ופתאום שואל עצמי: האם הוא שונא אותי? הרי
הוא אפילו אינו מכיר אותי. גם את שמי אינו
יודע. אני מוסיף להביט בו ושואל עצמי: האם
אני שונא אותו? הרי אני אפילו את שמו אינני
יודע, כשם שאין אני יודע את שמות כולנו,
המובלים עכשיו לקרמטוריון. כל מה שאני יודע
על הגרמני הזה הוא שבוודאי היה רוצה עכשיו,
בבוקר קר זה, להישאר במיטתו החמה, בלי
להשכים עם-שחר משום שמשאית עמוסת חומר
צריכה לצאת לקרמטוריון.

בו-ברגע תקפתני זוועה שכמוה לא ידעתי
מעודי: אם כך הוא, הרי יכול היה הוא לעמוד
כאן במקומי, שלד עירום במשאית, ואילו אני,
אני יכולתי להימצא שם במקומו, בבוקר קר
כזה, דואג לשלוח אותו, ומיליונים כמוהו,
לקרמטוריון - וכמוהו הייתי גם אני מפהק,
משום שהייתי מעדיף, כמוהו, להוסיף ולשכב
במיטה בבוקר קר שכזה.

והוא, כמוני עכשיו, היה מביט לעברי מתוך
המשאית המתרחקת?
והאם היה הוא, המוזולמן, חושב אז אודות,
איש-הס.ס., כפי שאני חושב עכשיו אודותיו?
אהה, אלוהים, אל רחום וחנון, כלום אני הוא,
אני הוא שבראתי את אושוויץ?! שהרי לא די
שגרמני זה שלעיני, סמל גולגולת-המוות על
כובעו וידיו תקועות בכיסי מעיל-ס.ס. שחור,
יכול היה להיות במקומי, אלא שאני - וזו
הנוראה בזוועות - אני הייתי יכול להיות
במקומו!?
אהה, אלוהים, אל-אלוהי שמי-אושוויץ! האר-נא
פניך ליציר-כפיך למען אדע מיהו היושב בתוכי
ונשלח עכשיו לקרמטוריון - ומדוע? ומיהו
היושב בתוכו ושולח אותי לקרמטוריון - ומדוע?
אתה היודע כי ברגע זה שנינו, השולח והנשלח,
שווים אנחנו כבני-אדם! יצורי-כפיך, בדמותך ובצלמך.


ק. צטניק, צופן: אדמע, הוצאת הקיבוץ המאוחד

---------------------

עוד קצת שואה,

נסיון חיי המחנה מורה לנו, כי יש בידי האדם חופש בחירת
פעולה. מצויות דוגמאות רבות, מהן דוגמאות שיש בהן מיסוד
הגבורה, המוכיחות לנו, כי אפשר היה לגבור על האפתיה,
לדכא את הרגיזות. אדם מסוגל לשמור על שארית של חירות
רוחנית, של עצמאות המחשבה, אף בתנאים נוראים אלה של ערה נפשית וגופנית.

אנחנו שהיינו במחנות ריכוז, זוכרים את האנשים אשר היו
עוברים בצריף לצריף כדי לעודד רוחם של אחרים, כדי לפרוס
להם מפרוסת לחמם האחרונה. אולי הם היו מעטים אך די בהם
להוכיח, כי אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד:
את האחרונה שבחירויות אנוש - לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבור את דרכו. ותמיד היו הזדמנויות
לבחירה. יום יום, שעה שעה, נקראת לחתוך הכרעות, הכרעות
שקבעו, אם תיכנע או לא תיכנע לכוחות שאיימו לשלול ממך את
עצם יישותך, את חירותך הפנימית: שקבעו אם תהיה או לא תהיה
כדור משחק בידי הנסיבות, אם תוותר על חירותך ועל הדרת
כבודך ותתגלגל בדמות האסיר הטיפוסי. כשנתבונן מנקוד ראות
זו אל תגובותיהם הנפשיות של אסירי מחנה ריכוז,
על כרחנו יירא לנו לא רק כביטוי לתנאים פיסיים
וסוציולוגיים מסוימים. קיום תנאים שונים, כגון חוסר שינה,
מחסור במזון ולחצים נפשיים למיניהם, עלול להעלות את
הרושם, שהאסירים מוכרחים היו להגיב בדרכים מסוימות.
ולא היא. בסופו של חשבון מתברר, כי האסיר נהפך למה שהיה
מתוך הכרעה פנימית, ולא רק עקב השפעות המחנה.
מכאן שביסודם של דברים יכול כל אדם אף בנסיבות אלה,
להכריע בצעמו, מה הוא יהיה - מן הבחינה הנפשית והרוחנית
גם יחד. יכול הוא לקיים את הדרת כבוד האדם שלו גם במחנה ריכוז.

- ויקטור פרנקל

{ מתוך הספר "האדם מחפש משמעות" }

-----------------------

שתהיי לי הסכין / דוד גרוסמן

הלוואי שיכולתי לכתוב לך אחרת, הלוואי שהייתי איש שכותב
אחרת.
כל כך הרבה מילים עבות. בעצם זה היה יכול להיות גם נורא
פשוט, לא?
זה כמו 'תגיד לי ילד איפה כואב?' ואני עוצם עיניים בכל
הכוח וכותב מהר: הלוואי ששני זרים גמורים ינצחו את הזרות
עצמה, את העיקרון האדיר והמחוקק של הזרות, ואת כל הצמרת
הקרמלין המפוטמת שיושבת לכולנו עמוק-עמוק בנשמה, ושניה
כמו שניים שהזריקו לעצמם זריקת-אמת והם מוכרחים לומר אותה
סוף-סוף, כן, זה מה שאני רוצה, שתהיי לי הסכין, וגם אני
לך, מבטיח, סכין חדה, אבל בחמלה, מלה שלך, בכלל לא זכרתי
שהיא מותרת, צליל כל-כך עדין ורך, מלה בלי עור
(אם אומרים אותה כמה פעמים בקול, אפשר להרגיש כמו אדמה
מלוחה, וקשה ברגע שהמים מתחילים לפעפע בחריצים שלה).
את עייפה, אני מכריח את עצמי לומר לילה טוב.

------------------------

וחלק שהוא מאוד אישי לי מ'שתהיי לי הסכין' / דוד גרוסמן

נעמת לי מאוד, גם הכאבת מאוד.לא ידעתי בחיי נועם וכאב כאלה,
ומעורבבים כל-כך. אני מבטיחה שלא אכתוב לך אליך יותר, ולא אנסה ליצור
אתך קשר. לא אטריד אותך עוד לעולם. בלב כבד אסגור את השער
שפתחתי לך בשימחה כזאת.
אבל אם תחליט בכל זאת לבוא, אני רוצה שתדע, שבמקום שבו אני
נמצאת כעת, אני זקוקה מאוד, כאוויר לנשימה, להיענות המלאה שלך,
ולהבנתך הדקה ביותר, ולזרימה שלך אלי, בלי שום מעצור מן החוץ.
ושאם את כל אלה אתה לא מסוגל לתת לי, אל תבוא. באמת: אל תבוא.
כי כנראה טעיתי בך.
(אבל אם זה אתה שקראת אלי, ושאגת ונערת וייללת - אתה תבין.)
שלך, מרים

-------

שתפו עוד, זה נורא כיף לקרוא
-----------------


mask
תגובות: 281
Mercury נובמבר 16, 2013 20:36
"רק פעם אחת בחיים,אני באמת מאמין,אתה מוצא מישהו שיכול לחלוטין להפוך את העולם שלך.
אתה מספר לו דברים שמעולם לא חלקת עם נשמה אחרת,הוא סופג את כל מה שאתה אומר ובעצם רוצה לשמוע עוד
אתם חולקים תקוות לעתיד,חלומות שלעולם לא יתגשמו,מטרות שלא הושגו ואת האכזבות שהחיים זרקו עליכם.
כאשר משהו נפלא קורה,אתה לא יכול לחכות כדי לספר לו את זה ,בידיעה שהוא יחלוק את ההתרגשות איתך.
הוא לא מתבייש לבכות איתך כאשר אתה פגוע או לצחוק איתך כאשר אתה עושה צחוק מעצמך.
הוא אף פעם לא יפגע בך או יגרום לך להרגיש כאילו אתה לא מפסיק טוב,אלא יבנה אותך ויראה לך את הדברים הטובים בעצמך שהופכים אותך למיוחד ואפילו יפה.
אף פעם אין שום לחץ,קנאה או תחרות אלא רק שלווה שקטה שהוא בסביבה.
אתה יכול להיות עצמך ולא לדאוג מה הוא יחשוב עלייך כי הוא אוהב אותך בגלל מי שאתה.
הדברים שנראים חסרי משמעות לרוב האנשים כמו פתק,שיר או הליכה הופכים לאוצרות שלא יסולאו בפז נצורים בלב שלך לנצח.
אתה פותח את הלב ויודע שהוא עשוי להישבר יום אחד,וע"י פתיחת הלב אתה חווה אהבה ושמחה שלעולם לא חשבת שאפשריים, אתה מוצא שלהיות פגיע זו הדרך היחידה לאפשר ללב להרגיש הנאה אמיתי ,
זה כל כך אמיתי שזה מפחיד אותך .
אתה שואב כוח מהידיעה שיש לך חבר אמיתי ואולי אף נשמה תאומה שתישאר נאמנה עד הסוף,
החיים נראים אחרת לגמרי ,מרגשים ומרתקים.
אתה רק מקווה ומתמלא ביטחון בידיעה שהוא חלק מהחיים שלך."

אני חושבת שזה של בוב מארלי, אבל אני ממש לא בטוחה.....


"אתה הספרים שאתה קורא, הסרטים שאתה רואה, המוזיקה שאתה שומע, האנשים שאתה מכיר, החלומות שאתה חולם, השיחות שאתה משתתף בהן.
אתה מה שאתה לוקח מאלה.
אתה הצליל של האוקיינוס, הנשימה של אוויר צלול, האור הכי בהיר והפינה הכי חשוכה.
אתה אוסף של כל החוויות שהיו לך בחיים.
אתה כל רגע, בכל יום.
אז השלך את עצמך לים של המידע והקיום, תלמד, תחווה, תחייה.
תן למילים לזרום דרך העורקים שלך ולצבעים למלא את המחשבה שלך."

אין לי מושג מאיפה זה....
mask
תגובות: 3810
Impossible נובמבר 18, 2013 00:27
אנחנו רק צריכים לא לפחד, לדעת שתמיד יש לנו אופציה,
שאנחנו לא חסרי אונים. דרקון הוא דרקון רק בגלל הפחד שלך ממנו.
כשאתה לא פוחד, הוא הופך ללטאה.


"...'תגיד לי, איפה הוא האלוקים שלך כשצריך אותו?'
היא נשמעה כאדם המחפש פקיד במשרד ממשלתי שיצא לאכול צהריים. 'איפה הוא נמצא?'
שאלה שוב, מסננת את המילים בעוז מבעד לשפתיה.
'את השאלה הזאת בדיוק,' ענה לה רחמים בשקט, 'שאלו פעם את הרבי מקוצק.'
'נו, ומה הוא ענה להם, הרבי מקוצק הזה שלך?' שאלה במרירות.
'הוא ענה להם,' לחש רחמים,
'שאלוקים נמצא איפה שנותנים לו להיכנס'... "

איש עשיר נסע ברכבת מקצה אחד של המדינה לקצה השני.
מכיוון שהמסע ארוך מאוד,
ביקש העשיר ממשרתיו לשים בתוך המזוודה שלו מספר צרורות עם מטבעות זהב כדי שיספיקו לו לכל המסע.
אחד מגנבי העיר שמע זאת והחליט
לעשות לרכבת ולנסוע אחרי האיש העשיר ודאי תהיה לו הזדמנות לגנוב ממנו את כספו הרב.
הגנב סידר לעצמו תא סמוך לתאו של העשיר,
ובכל פעם כשהרכבת עשתה עצירה, הגנב התגנב לתאו של העשיר וחיפש את מטבעות הזהב.
אך בכל פעם שחיפש לא מצב דבר, כך פעם אחר פעם עד שהתייאש וויתר..
הגנב ניגש אל העיר ואמר לו:
"אני מסיר פנייך את הכובע!כל הדרך חיטטתי לך
בחפצים בכדי למצוא את מטבעות הזהב שלך אבל לא מצאתי!
כל הכבוד לך, החבאת אותן מצוין. רק תגלה לי איפה שמת אותן כדי שלא אשתגע מסקרנות?"
לקח אותו העשיר ביד והוביל אותו לתא של הגנב,הרים את המזרן,
ומתחת למזרן,למרבה הפתעתו,ראה את כל מטבעות הזהב!
"כאן החבאתי את הזהב" אמר העשיר,"מפני שידעתי שמתחת למיטה שלך זה המקום האחרון בו יעלה על דעתך לחפש..."

פעמים רבות אנחנו הולכים לחפש את אושרינו,את האוצר,אצל אחרים.
כשלמעשה כל הזמן האוצר נמצא מתחת למיטה שלנו,או במילים אחרות -בתוך ליבנו.


להקה של צפרדעים טיילו להם ביער, לפתע
נפלו שני צפרדעים לתוך בור עמוק מאוד.
כל שאר הצפרדעים התגודדו יחד סביב הבור.
כשהם ראו עד כמה הבור עמוק הם צעקו לצפרדעים שנפלו:
"חבר'ה, אין לכם שום סיכוי שתצאו מכאן בחיים... אתם נחשבים כבר למתים...
חבל לכם בכלל להתאמץ!"
לצפרדעים שנפלו לא היה שום חשק לוותר על חייהם בכזאת קלות.
שני הצפרדעים התעלמו מהצעקות והסימנים של חבריהם מלמעלה
וניסו לקפוץ החוצה בכל כוחם, בשעה שהצפרדעים שמחוץ לבור
ממשיכים לצעוק להם ולסמן להם בכל מיני דרכים עם הידים שאין
להם סיכוי... "בחיים לא תצאו מכאן..."
אחד הצפרדעים שמע בעצתם של הצפרדעים,
אפסו כוחותיו, הוא פשוט נכנע ומת בקרקעית הבור.
הצפרדע השני, לא ויתר, הוא ניסה והמשיך בכל כוחו
בשעה שהצפרדעים מסמנים לו בתנועות וצועקים מפתח הבור
"חבל על המאמץ... אין לך שום סיכוי בעולם...".
"הפסק את המאמץ והסבל שלך, ופשוט תמות".
בכל זאת הצפרדע המשיך לנסות, הוא קפץ אפילו חזק יותר...
ובסופו של דבר, הוא נתן ניתור כזה חזק שהצליח לצאת החוצה מהבור
כשהוא יצא החוצה, שאלו אותו חבריו הצפרדעים:
"איך עשית את זה? הבור היה ממש עמוק..."
בשפת הסימנים הסביר להם הצפרדע הזה כי הוא חירש...
הוא לא שמע מה אומרים לו, ובטעות פירש את קריאותיהם
הנרגשות כמילות עידוד...

מוסר השכל :
בלשוננו יש את הכוח לחיים ויש את הכוח להרוג , מילים הרסניות למי שנמצא למטה לא יעלו אותו למעלה.
-----------------






mask
-pandora- נובמבר 18, 2013 12:53

"הגיס שלי פתח את המגירה האחרונה בשידת המגירות של אחותי, והוציא משם חבילה עטופה בנייר אריזה. "זה" , הוא אמר לי בפתחו את העטיפה, "זה סט לבני נשים מאוד מיוחד". הוא הוציא את החזייה והתחתון מאריזתם, והושיט לי אותם ליד, הם היו מקסימים ביופיים, עשויים משי, בעבודת יד, שוליהם מעוטרים מתחרה עדינה. תווית המחיר שעדיין היתה מוצמדת אליהם הראתה מחיר אסטרונומי. "אחותך קנתה את זה בפעם הראשונה שנסענו לניו-יורק, לפני שמונה או תשע שנים, היא לא לבשה את זה אף פעם, היא שמרה את זה להזדמנות חגיגית ומיוחדת.

ובכן, אני חושב שההזדמנות החגיגית המיוחדת הזו הגיעה היום". הוא לקח ממני את הסט העדין, והניח אותו על המיטה, היכן שריכזנו את הבגדים אותם אנו לוקחים אתנו לחדר המתים כדי להלביש בהם את אחותי בדרכה האחרונה. ידיו רעדו כשהוא סגר את מגירת השידה, ואמר לי "אף פעם אל תשמרי דברים להזדמנות חגיגית ומיוחדת, כל יום שאת חיה הוא הזדמנות מיוחדת.

זכרתי את המילים האלו לאורך כל מסע ההלוויה, וגם בימים שבאו לאחריה, כשעזרתי לגיסי ולאחיותי לעבור את ימי האבל ולטפל בכל הנדרש לאחר החלל שהותירה אחותי במותה הלא צפוי. חשבתי על המילים האלו כשהייתי על המטוס שהוביל אותי חזרה אל ביתי. חשבתי על כל הדברים שאחותי הספיקה לעשות בחייה, מבלי לחשוב שהם היו מיוחדים או חגיגיים, ואני חושבת גם עכשיו על המילים האלו של גיסי. למעשה, הם שינו את חיי כליל:

עכשיו אני קוראת יותר, ועסוקה פחות בלנגב אבק.

אני יושבת על המרפסת ונהנית מהנוף מבלי להתרגש מהעשבים השוטים שצמחו בגינה.

אני מבלה יותר זמן עם משפחתי ועם חבריי ופחות זמן בפעילויות ציבוריות.

אני הופכת את החיים שלי, ככל האפשר, לחוויה שיש לנצור אותה, במקום לסבל שצריך לעבור דרכו.

אני מנסה לאתר את הרגעים הקסומים ולטפח אותם.

אני לא "שומרת" שום דבר, אנחנו משתמשים בכלי האוכל המהודרים ובקריסטלים שלנו בכל "הזדמנות מיוחדת", כמו למשל לחגוג ירידה של איזה חצי קילו במשקל או פתיחה של סתימה בכיור, או הלבלוב של הפרח הראשון באביב.

אני לובשת את הבלייזר המפואר שלי כשאני הולכת לשוק, אם מתחשק לי, התאוריה שלי היא שאם אני נראית ומרגישה מצליחנית, קל לי יותר לזרוק מאה שקל על שקית קטנה של מצרכים מהמכולת מבלי להניד עפעף.

אני לא שומרת שום בושם יקר להזדמנות מיוחדת – מה יש. המוכרים בכלבו והכספרים בבנק הם בעלי אף וחוש ריח בדיוק כמו חבריי המגונדרים הנפגשים במסיבות. "פעם" ו"בהזדמנות" הם מילים שיצאו מאוצר המילים שלי. אם זה משהו ששווה צפייה, שמיעה או עשייה – אני רוצה לצפות בזה עכשיו, לשמוע את זה עכשיו, לעשות את זה עכשיו.

אני לא יודעת מה אחותי הייתה עושה כאן ועכשיו, לו ידעה שמחר לא תהיה כאן עוד, אותו מחר שכולנו לוקחים כל כך כמובן מאליו.

ויש את כל הדברים הקטנים האלה, שאם לא עושים אותם אז אחר כך מתעצבנים למה לא עשינו ועכשיו כבר מאוחר לעשות. דברים כמו מפגש עם חברים שדחיתי או מכתב שהתכוונתי לכתוב ביום מן הימים ולא הגעתי אליו, או להגיד לבעלי לבתי ולקרובים אלי כמה אני אוהבת אותם, סתם כך ובלי סיבה. את כל אלה – אני מנסה לא לדחות, לא לשמור לאחר כך, לא להתאפק מלעשות שום דבר שיכול להוסיף צחוק ואושר לחיי ולחיי הקרובים אלי. ובכל בוקר כשאני פוקחת את עיני, אני מזכירה לעצמי שהיום הוא הזדמנות חגיגית ומיוחדת – כל רגע, כל שנייה, כל נשימה באפי הם מתנה מיוחדת ונפלאה, אסור לבזבז אותם".


-----------------



"אני אנוכית, חסרת סבלנות וקצת חסרת ביטחון. אני עושה טעויות, אני יוצאת משליטה ולפעמים קשה להתמודד איתי, אבל אם אתה לא יכול לקבל אותי כשאני במצב גרוע, אז בוודאי שלא מגיע לך לקבל אותי כשאני במיטבי."
mask
-pandora- נובמבר 18, 2013 13:09
ילדים מסוגלים לחוש, אבל אינם יכולים לנתח את תחושותיהם. ואפילו אם מובע הניתוח הזה במחשבה במידה מסוימת, אינם יודעים איך לבטא את המחשבה הזאת במילים.(ג'יין אייר)

לאהוב אחד את השני. הלקח האחרון שאני לוקח מן ההיסטוריה דומה לזה של ישו. אולי תחשבו שזה קיטשי מדי, אבל פשוט נסו את זה. אהבה היא הדבר המעשי ביותר בעולם. אם תיקחו גישה אוהבת כלפי כל מי שתפגשו, בסופו של דבר תסתדרו בחיים.(- ויל דוראנט)

אישה היא מן עניין שכזה, שכל כמה שתתעמק בו, עדיין תמצא חידושים על גבי חידושים.(אנה קארנינה)

אני חולם על אהבה שהיא יותר משני בני אדם המבקשים לשלוט זה בזה, שבה שני בני אדם חולקים ביניהם את התאווה לחיפוש אחר אמת נעלה יותר. ייתכן ששמה אינה אהבה, ייתכן ששמו האמיתי של הדבר הוא ידידות.(כשניטשה בכה)

אין באהבה אלמנט של עימות. אהבה אינה גוררת אובדן של אנרגיה. אובדן האנרגיה נמצא בשובל הנגרר אחרי האהבה, בכל מה שמסביב - קנאה, חמדנות, חשדנות, פקפוק, פחד מאיבוד האהבה, הצורך המתמיד בהרגעה ובביטחון. ודאי ניתן לקיים מערכת יחסים עם אדם שאתה אוהב בלי חלום הבלהות שבדרך כלל כרוך באהבה. אין ספק שזה אפשרי.( ג'ידו קרישנמורטי)

למן הפעם הראשונה שבה אמרנו זה לזה את אהבתנו, את שואלת את עצמך מדוע אני נזהר מלומר שאוהב אותך לעולם. מדוע? כי אני מנחש את העתיד. כי לעולם מתייצבת מול עיני האנטיתזה. מעולם לא ראיתי ילד מבלי לחשוב שסופו להיות זקן, ומעולם לא ראיתי עריסה מבלי לחשוב על קבר. מראה של אישה עירומה לעולם מעלה בי את צלם שלדה. ולכן מראות שמחים מעציבים אותי, ומראות עצובים מותירים בי רושם מועט. אני בוכה יותר מדי כלפי פנים, מכדי שאזיל דמעות החוצה - משהו שאני קורא בספר מרגש אותי יותר מאסון אמיתי.(מכתב אל הגברת לואיז)

זה קטע מוזר בעולם המודרני. אפשר לשמוע נערות בחדרי שירותים של מועדונים אומרות, "כן, הוא קם ועזב אותי. הוא לא אהב אותי. הוא פשוט לא היה מסוגל להתמודד עם אהבה. הוא פשוט דפוק מדי בשביל לדעת איך לאהוב אותי." אז, איך זה קרה? מה במאה הלא-נאהבת שלנו שיכנע אותנו שאפשר, למרות הכל, לאהוב אותנו כבני אדם, כמין? מה גורם לנו לחשוב שכל אלה שאינם מצליחים לאהוב אותנו הם פגומים, לקויים, מקולקלים בדרך כלשהי? בעיקר אם הם מחליפים אותנו באיזה סוג של אלוהים, או במדונה בוכייה, או בפניו של הצלוב שהם רואים בכל חפץ אפשרי - ואז אנחנו קוראים להם משוגעים. הולכים שולל. מפגרים. אנחנו משוכנעים כל כך במעלות הטובות של עצמנו ובטוב אהבתנו, עד שאיננו מסוגלים להאמין שאולי יש משהו ראוי לאהבה מאיתנו, ראוי יותר להערצה. כרטיסי ברכה חוזרים ואומרים לנו השכם והערב שכל אד ראוי לאהבה. לא. כל אחד ראוי למים נקיים. לא כל אחד ראוי לאהבה כל הזמן.(שיניים לבנות)

אהבה, אני חושב, היא רגש שמאוד קשה לכמת אותו. מאוד קשה למדוד. אנחנו מרגישים אותו לעיתים כל כך נדירות ואנחנו נסחפים לתוכו בצורה כל כך טוטאלית שאנחנו אף פעם לא מצליחים באמת להגדיר לעצמנו עד כמה אנחנו רוצים וצריכים ואוהבים משהו. וזה בסדר, יש דברים בעולם שלא אמורים להימדד. געגוע, לעומת זאת, הוא רגש ברור הרבה יותר. לפי מידת הגעגוע אנחנו יכולים לדעת עד כמה אהבנו את מי שנעלם לנו. אתה בר מזל, מיכאל. אתה חווה געגוע כשעוד יש לך סיכוי להחזיר לעצמך את האהבה. רוב האנשים מגיעים לגעגוע רק כשמאוחר מידי. ואתה, אתה יכול להסתכל מעמקי הבור שאתה נמצא בו עכשיו ולהבין כמה גבוה תוכל להגיע אם רק תיתן לעצמך סיכוי. כל זמן שהיא לא מתה, מיכאל, אתה יכול לגלות מחדש איך לאהוב אותה ולהיות נאהב על ידה. "מאוחר מידי" זה ביטוי שקשור לארועים מסוג אחר. בשביל רוב האנשים זו רק הוכחה, הוכחה מאוחרת מידי, שהם אהבו באמת. אתה יכול לרתום את זה. בהחלט לא מאוחר מידי בשבילכם, מיכאל.(מצרפי המקרים)

היום יודעני אל נכון שיש בני-אדם שטעם חייהם הוא העבודה, ויש שהאמנות או האהבה הן שורש נשמתם והפשר האחד לקיומם. אך אנוכי שייך כנראה לסוג השלימזלים, כי שרה שלי, היא לבדה היתה טעם חיי ופשרם, ולי נודע הדבר הזה רק כאן. איי, סבורני שרוב הבריות יודעות לשמור נפשן משגיאות שכאלה. מאחל אנוכי לך שתדע להישמר מכך. יען כי זה אשר מאוהב באהבה לעולם ימצא לו אדם חדש לאהבו. אלא אנוכי הן רצעתי אוזני אל אשה אחת. לא היו לי חיים לאחריה, והרי אף אותה לא השכלתי לאהוב כראוי לה...(עיין ערך אהבה)

רק לעיתים נדירות גדלים בני משפחה אחת תחת אותה קורת גג. הקשר הקושר את משפחתך האמיתית אינו קשר של דם, אלא של כבוד וחדוה איש בחיי רעהו.(תעתועים)

ללכת עם אהבתך יחף במדבר זו הרגשה ששייקספיר בימיו הטובים לא היה יכול לתאר במילים, וכשמיליון כוכבים בוהקים מעליך, השמיים בצבע כחול עמוק, צל ההרים נופל על המדבר, שקט עוצמתי ברקע, אוויר נפלא וידה של אהבת חייך אוחזת בידך, זה ממש כמו להיוולד מחדש.(חוכמת הבייגלה)

האהבה היא כעשן העשוי מאדים של אנחות.כאשר טהורה היא, האש מפעפעת בעיני האוהבים. כאשר כעוסה היא, הים מוזן מדמעות האוהבים. ומה היא עוד? הטירוף הכי מוסתר, מרירות חונקת ומתיקות שנשמרת.(שייקספיר)


הטל ספק בתנועתה של החמה, הטל ספק באמת כשקר, אך לעולם אל נא תטיל ספק באהבה.(שייקספיר)


-----------------



"אני אנוכית, חסרת סבלנות וקצת חסרת ביטחון. אני עושה טעויות, אני יוצאת משליטה ולפעמים קשה להתמודד איתי, אבל אם אתה לא יכול לקבל אותי כשאני במצב גרוע, אז בוודאי שלא מגיע לך לקבל אותי כשאני במיטבי."
mask
מהממת.קום נובמבר 18, 2013 16:36
"פעם על נייר צהוב עם שורות ירוקות,
הוא כתב שיר
והוא קרא לו "צ`ופס"
כי זה היה שמו של הכלב שלו
וזה היה נושא השיר
והמורה שלו נתן לו מצוין
וגם כוכב זהב
ואמא שלו תלתה את השיר על דלת המטבח
וקראה אותו לדודות שלו
זו היתה השנה שבה האב טרייסי
לכך את כל הילדים לגן החיות
והוא הירשה להם לשיר באוטובוס
ואחותו הקטנה נולדה
עם ציפורניים זעירות באצבעות הרגליים ובלי שיער
ואמא ואבא שלו התנשקו הרבה
והילדה שגרה בקצה הרחוב שלחה לו
כרטיס-ברכה ביום האהבה עם
שורה של איקסים למטה
והוא היה ציך לשאול את אבא שלו מה אומרים האיקסים
ואבא שלו תמי השכיב אותו לישון בלילה
ותמיד היה בבית כדי לעשות את זה.

פעם על דף נייר לבן עם שורות כחולות
הוא כתב שיר
והוא קרא לו "סתיו"
כי זה היה שם העונה
וזה היה הנושא של השיר
והמורה שלו נתן לו מצוין
ואמר לו לכתוב בצורה יותר ברורה
ואמא שלו לא תלתה את השיר על דלת המטבח
כי צבעו אותה לא מזמן
והילדים סיפרו לו
שהאב טרייסי מעשן סיגרים
ומשאיר את הבדלים על הספסלים בכנסייה
ולפעמים הם נשרפים ועושים חורים
זו היתה השנה שבה אחותו התחילה להרכיב משקפיים
עם עדשות עבות ומסגרת שחורה
והילד שגרה בקצה הרחוב צחקה
כשהוא הציעה לה לבוא איתו לראות את סנטה קלאוס
והילדים סיפרו לו למה
אבא ואמא שלו התנשקו הרבה
ואבא שלו אף פעם לא השכיב אותו לישון בלילה
ואבא שלו התרגז
כשהוא בכה וקרא לו לעשות את זה

פעם על נייר שקרע מהמחברת שלו
הוא כתב שיר
והוא קרא לו :"תמימות: שאלה"
כי זו השאלה לגבי החברה שלו
וזה היה נושא השיר
והמרצה שלו נתן לו מצוין
ומבט יציב ומשונה
ואמא שלו לא תלתה את השיר על דלת המטבח
כי הוא מעולם לא הראה לה אותו
וזו הייתה השנה שבה האב טרייסי מת
והוא שכח איך הולך הסוף של עיקרי הנצרות
והוא תפס את אחותו
מתמזמזת במרפסת האחורית
ואמא ואבא שלו אף פעם לא התנשקו
או אפילו דיברו
והבחורה מקצה הרחוב
הייתה יותר מידי מאופרת
וזה גרם לו להשתעל כשנישק אותה
אבל הוא בכל זאת נישק אותה
כי זה מה שצריך היה לעשות
ובשלוש לפנות בוקר הוא השכיב את עצמו לישון
ואבא שלו נחר בקולי קולות

ובגלל זה על חום של שקית נייר
הוא ניסה לכתוב שיר אחר
והוא קרא לו "שום דבר בכלל"
כי זה היה הנושא של השיר
והוא נתן לעצמו מצוין
וגם חתך כל אחד מפרקי הידיים הארורים
והוא תלה את השיר על דלת חדר האמבטיה
כי הפעם הוא לא חשב
שהוא יצליח להגיע למטבח."

כמה טוב להיות פרח קיר... אני אוהבת את הספר הזה..
-----------------

It`s nice to know that you were there
Thanks for acting like you cared
And making me feel like I was the only one
3>

what hurts the most, was being so close
and having so much to say
and watchin you walk away
never knowing, what could have been
and not seein that lovin you
is what i was tryin to do
mask
תגובות: 14734
Toulouse נובמבר 21, 2013 18:57
^ אהבה שלי הספר הזה
-----------------


mask
תגובות: 11707
circus נובמבר 23, 2013 17:46
המדב''ית שלי הקריאה לנו את זה וזה נכנס לי קצת ללב,
לא יודעת אם זה בכלל מתאים לשיחה הזאת אבל בכול זאת:

ילד שלי,
ביום ראשון לקחנו אותך לצבא. עמדנו בחוץ והסתכלנו איך אתה לא מסתכל עלינו. מכל התיקים בבית החלטת לקחת דווקא את הוורוד, אז נראית מרחוק כאילו התגייסת ליחידת המסטיקים. זה לקח קצת זמן עד שפתחו לך את הדלת, כי כל דבר בצה"ל לוקח זמן, ועד שנעלמת מעינינו כבר היה לך פז"מ של חצי שעה. אחר כך חזרתי לאוטו עם אמא וליהיא, נסענו מאתיים מטר, ואז עצרתי והתחלתי לבכות. אני לא רוצה להעמיס עלייך גם את עצמי, יואבי, כי מספיק התיק, אב לא הצלחתי להשתחרר מהתחושה שהייתי צריך להגיד לך עוד משהו.
לא שאני יודע מה בדיוק, אבל זה צריך היה להיות משהו אבאי (כן, אני יודע שצריך לומר אבהי), כזה שאפשר לקפל לתוך הפנקס חוגר ולהוציא ברגעים המסובכים. אלא שאת מה שלא לימדת אותך עד היום, יואב, כנראה שצריך ללמוד כבר לבד. אני אשמח, כמובן, אם תבוא אליי לפעמים לבקש עצה. הנה, למשל, העצה הראשונה: אל תפחד להתייעץ עם ההורים שלך.
אני יודע, יואבי, איך בטח נראיתי לך מהחלון של האוטובוס. קצת מבולבל, וקצת עצוב, ולא לגמרי במקום. חצי קילומטר לתוך העתיד, הבחור ששמע-מבן-הדוד שלו שאסור ללכת עם כפכפים בבסיס כבר נראה לך הרבה יותר בעניינים ממני. אלא שזה לא באמת ככה. אולי לא הצלחתי לנאום לך על משמעות החיים, אבל אני חייל ותיק בצבא ההבנה לישראל. ארבעים ושתיים שנה בניתי את מאגר הידע שלי. רבתי וצחקתי, ניהלתי רומנים, נרדמתי בשמירה לא פעם, עשיתי כל כך הרבה טעויות שאני בטח צודק. אני יודע שהזמנים השתנו, אבל תאמין לי שהם לא השתנו עד כדי כך. חוץ מזה, אם סתם תצטרך שמישהו יקשיב לך, למה לא להשתמש באדם שהכי אוהב אותך בעולם?
ואל תשכח לרגע, יואבי, להרגיש אשם. אני יודע שאסור לגדל ילדים עם רגש אשמה, אבל בעניין הזה אני מבקש שחרור עד השחרור. כל פעם שבא לך לעשות משהו מסוכן, תרגיש אשם כלפיי. כל פעם שאתה כמעט נשבר, תגיד לעצמך שאתה לא יכול לעשות לי את זה. כל פעם שתהיה לך ברירה בין משעמם למשוגע, תחליט שאתה מוכן להיות משעמם בשביל אבא שלך, מפני שאני לא אעמוד בזה אם יקרה לך משהו.
לפני שתים עשרה שנה, כשהלכת לכיתה א', הקדשתי לך טור שבו כתבתי "אין הרבה חוקים בחוות הגידול של האל. אתה נותן להם הכי הרבה אהבה שאפשר ומקווה שיהיה בסדר. ללמד אפשר כל דבר, אבל מי שמנסה לעצב ילדים, בסוף יוצאים לו ילדים עצובים". בסוף יצאת ילד שמח, כך שאולי עשינו משהו בסדר. עכשו אתה הולך לפגוש המון ילדים חדשים. שלום כיתה על מדי אל"ף. אם תסתכל עליהם מקרוב, תגלה שהם דומים לך לפחות בדבר אחד גם הם לחוצים ממך.
החלק המסובך באנשים אחרים, יואבי, הוא שהם באמת אחרים. זה לא שאם תשים להם על האוזניים את האוזניות של הדיסקמן שלך, הם יגלו שהמוזיקה שלך היא הטובה באמת. כל חייך עברו עלייך בשכונה אחת, כך שנדמה לך שהיא העולם, אבל היא לא. אתה הולך לפגוש אנשים מיהוד ומירוחם, מאילת ומיקנעם, מקישנייב וממוסקבה. הם חושבים אחרת, יש להם אהבות אחרות, דברים אחרי מצחיקים אותם. זה יהיה קצת מבהיל ברגע הראשון, אבל אחר כך זה יהפוך לאת ההרפתקאות המופלאות ביותר של חייך. תן לזה זמן, ילד, ותחליט בפני עצמך שאתה מקבל אותם. זה יגרום גם להם לקבל אותך.
הצבא, ילד שלי, אינו דומה לשום דבר. כל שלב אחר בחייך הוא גרסה משופרת של קודמו האוניברסיטה דומה לתיכון, שדמה ליסודי, שהיה גרסה מרגיזה של הגן, הדרך שבה תגדל את ילדייך תהיה התשובה שלך ליחסים איתנו. רק הצבא עומד שם לבד. שלוש שנים שאין אך להתכונן אליהן, וגם אין אך להבין אותן. אבא שלך בילה לילה שלם בלהקיף את הגבעה בשלושים שניות, ועד היום אני מנסה לפענח מה היה ההיגיון. התשובה היא שאין הגיון, אבל בסוף רק הגבעה יוצאת שבת. אל תילחם בזה, יואבי, תילחם רק בעצמך. תבדוק את גבולות הכוח שלך, את הסבלנות שלך, את היכולת שלך להשתנות. כמו שסבא טומי אומר לך מהיום שנולדת: לא חשוב מה התוצאה, חשוב רק לדעת שעשינו כמיטב יכולתנו.
ויש עוד דבר אחד, ילד שלי, שהוא קצת לא אופנתי, אבל אני אגיד אותו בכל זאת: תהיה גאה. חלק מזה שבכיתי בדרך הביתה היה מרוב גאווה. אני יודע שהתבגרת לתוך תקופה שבה יש לא מעט משתמטים, העידן הפוסט-ציוני נמצא בשיאו ואף אחד (כולל אותי) כבר לא חושב שהצבא תמיד צודק. אבל במשפחה הזאת אנחנו לא פוסט שום דבר. אנחנו עוד תקועים עם הציונות, ועם המדינה הזאת, ועם הקונספט הישן שאומר שאתה לא הולך לשם בשבילך, אלא מפני שזה הדבר הנכון לעשות. בשלוש השנים הקרובות אתה תשדר בסדיר, ואני אנשום באופן בלתי סדיר, מפני שזאת הארץ שלנו ואין אחרת, ומפני שזה מה שהיא מבקשת מהטובים בבניה. ואתה הטובים בבניה, ילדי האהוב, ובטח שאתה הטובים בבניי, אז תהיה גאה. רק אלוהים ואמא יודעים עד כמה שאני גאה בך.
שלך, אבא.

-----------------




If you see me getting smaller
Don`t worry and no hurry
I`ve got the right to disappear
mask
תגובות: 3810
Impossible נובמבר 24, 2013 16:24
לפחות כותב מהמם יאיר לפיד הזה.
-----------------






mask
תגובות: 14734
Toulouse דצמבר 15, 2013 20:29
עוד
-----------------


mask
תגובות: 14734
Toulouse דצמבר 21, 2013 03:22
מישהו שלח לי פעם והתאהבתי:


-----------------