גודל טקסט‎ נורמלי‎ גדול‎ ענק‎
ניגודיות צבעים‎
רגיל‎ מותאם לכבדי ראייה
סגור

ביקוטיפ - טור 6

נצנצי בטור נוסף, והפעם: הערות והארות לסיפור holy girl של לי. המשיכי לקרוא!

תוכן פגעוני
tag icon תגיות:
ספטמבר 18, 2019 14:38
photo

בס"ד

שלום לכולכן, ברוכות השבות לטור האישי של נצנצי!

הינה תזכורת קצרצרה: כל יום רביעי עולה הטור שלי, העוסק בכתיבה. דיברנו כבר על מחסום כתיבה, סימני פיסוק, הלימודים וכמובן שני ביקוטיפים –הנה הראשון, והנה השני!

גם אתן רוצות ביקוטיפ? אין בעיה, כתבו לי בתגובות או בפרטי ואכתוב לכן את התאריך המשוער שבו הוא יעלה. לצערי, זה יעלה די מאוחר ככל הנראה.

כמו כן, ביקוטיפ הוא לא האפשרות היחידה שבה תוכלו להשתתף בטור שלי. אתן יכולות לשאול שאלה, כמו בטור הזה, ואעלה את התשובה המפורטת שלי במהירות האפשרית.

אני רוצה להודות לפשוט מטורפת על הבקשה שלה; אני שמחה לבשר לך ולכולכן שהטור הבא שיעלה יעסוק בסיפור עצמו ובדגש על העלילה.

לפני שאני מתחילה, דבר אחרון: אני רק רוצה להגיד תודה לכולכן. זה הטור השישי שלי. זה מטורף מבחינתי. שלא לדבר על מס' הפוסטים שלי, שאני בכלל לא יכולה להאמין שהגעתי למצב כזה. זה פשוט מדהים וזה הכל בזכותכן ובזכות התמיכה שלכן, אז תודה

***~~~***

הכנתי להיום ביקוטיפ מושקע ומיוחד לנערה המדהימה ?????? ?????

 ולסיפור שלה: הולי גירל.  (אין קישור מכיוון שיש לסיפור כמה פרקים)

לפני כן אני רוצה להבהיר שהביקוטיפ המתקבל הוא על כל הפרקים, ולכן מתמקד גם בעלילה, ולא רק על דברים טכניים ושגיאות שכאלו.

קדימה, בואו נתחיל :)

שיפור:

·       בתור אחת שלא מכירה מונחים של דיג'יים וכל העניין הזה, זה קצת קשה לקרוא סיפור שבו המילים "טראק", "טומורולנד" וכל השאר מופיעות בו הרבה. היה נחמד אם תעשי מילון מונחים בסוף הפרק, כותבת סוגריים או משהו דומה.

·       זמנים. בתחילת הסיפור, בפרקים הראשונים, הכתיבה שלך הייתה בזמן הווה – אני אומרת, הולכת, וכו'. לאחר מכן, במפתיע, באמצע אחד הפרקים החלפת בפתאומיות את זמן הסיפור והתחלת לרשום בזמן עבר – נזכרתי, הוא אמר, וכו'. כדאי להחליט על זמן אחיד שבו ייכתב הסיפור כולו. כמו כן, אין בעיה בסיפור שנכתב בזמן הווה או עבר. שני הסוגים תקינים.

·       לא שמים רווח לפני סימני פיסוק כמו פסיקים, נק' וכו'; פרט לסוגר ימני, שלוש נק' לפני מילה, מרכאות פותחות וקו מפריד. חלק די גדול מהפרק השני (אולי גם בשאר, אבל זה העיקרי שבו שמתי לב לכך) שמת רווח לפני פסיק, וזה לא תקין.

·       חילקת את הפרק השני לשלושה חלקים בעזרת כוכביות. זה בסדר, וזו לא הבעיה. הבעיה הייתה שכשלפני הכוכביות הראשונות, במשפט שהראפרית שהולי פוגשת אומרת, שכחת לסיים עם מרכאות. הכוונה היא, שכשמצטטים דיבור של מישהו משתמשים במרכאות צריך גם לסגור את המשפט עם המרכאות, ואת זה שכחת לעשות כאן.

·       המשפט "כל החברות שלי - ושיחה אחת לא צפויה ממישהי שרוב הזמן מנסה לטשטש את הקשר בינינו - דין, אחותי הקטנה..." לא ממש נכון, בעיקר בגלל שלא הסברת מה כל החברות שלה. מבחינתי, זה היה די ברור מאליו שהן התקשרו אליה, והכי הפתיע אותה שאחותה הקטנה התקשרה גם היא כי היא בד"כ מטשטשת את הקשר ביניהן עד כמה שאפשר.

·       התיאור של קולה של דין, "קולה הילדי", לא תקין. אין דבר כזה ילדי. אולי התכוונת לילדותי? השאלה היא האם זה נכון להגיד שיש לה קול דקיק כמו של ילדים, הרי היא דיברה על הכיתה שלה וזה אומר שהיא לומדת בבית הספר. תחשבי על זה רגע, באיזו כיתה היא? כי אם היא לדוגמא בכיתה ה', קצת פחות הגיוני שיש לה קול כזה והיא מתנהגת בצורה כזו. אני לא אומרת שזה לא אפשרי, במיוחד כשהולי בת שש עשרה, וגם כיתות די גבוהות נראות לה קטנות יחסית, אבל תחשבי על זה.

·       כל פרק שבע הוא בעצם קישור ענק לעמוד לא קיים בפורגירלס. זה בסדר וטוב להפנות אותנו, הקוראות, אל עבר דפים אחרים קשורים, אבל עדיף שזה קודם כל לא יהיה על כל הטקסט, אלא על משפט אחד שקשור; (כמו לדוגמא: "בפרק הקודם בהולי גירל..." ואז להוסיף קישור על המשפט הזה.) ובנוסף, צריך שזה יהיה קישור שעובד ושלא סתם מפנה אותי למקום ללא מוצא.

·       בפרק שמונה, כשאמילי מעלפת את הולי, לא ממש מובן איך זה קרה. כתוב שאמילי עטפה את ראשה, לא של הולי, במטפחת. הולי אמרה שהיה עליה חומר מרדים, כלומר, על המטפחת לפי מה שהבנתי, והרי אם המטפחת על אמילי, אז היא מי ששואפת אותה, ולא הולי. אם התכוונת שאמילי ריססה אותה בחומר מרדים, והמטפחת מגנה עליה מזה, היית צריכה לכתוב שהיא ראתה תרסיס או משהו.

·       בחלק של הולי בפרק שבע, כתוב שיש מספר חסום שלא מפסיק להתקשר אליה, אך היא מסננת אותו. זה בסדר גמור, אין בעיה עם "סינון". הבעיה היא, ש"סינון" יכול להתפרש בכמה דרכים. כאן מפרטים עליהן. שתי הדרכים האחרונות בעיקר חשובות, ואני חושבת שיכולים להתבלבל ולחשוב שהתכוונת לפירוש הרביעי בזמן שזה השלישי. אני בעצמי חשבתי ככה, בעיקר בלבל אותי זה שמיד לאחר מכן מרטין דיבר, וחשבתי שהולי מסננת את הדברים הללו. אני חושבת שעדיף שתוסיפי אחרי "מסננת" עוד כמה מילים שבהם תפרטי יותר, כמו "מסננת את המתקשר החופר" או משהו כזה.

·       זה לא נראה כאילו הולי מתרגשת או שמחה, בעיקר לא בהתחלה. את כתבת דברים כמו: "נו באמת, אני לא אחת של לעשות כאילו", וזה נשמע שהיא מתוסכלת מזה. כמו כן, אחרי שהיא מונה את רשימת הדברים שחברות שלה רוצות לעשות, זה נשמע קצת כאילו היא לא מרוצה ממה שהיא עושה. עוד משפט שנשמע כאילו היא מבואסת היה: "בכל זאת, הוא היה הבן אדם הכי קרוב אליי בשבוע האחרון..." אולי היא מחמיאה כאן לצלם, אבל לפחות לי, זה היה נשמע כאילו היא מתכוונת שהיא לא דיברה לאחרונה עם אף אחד וכל הדברים האלו. אני יודעת שכל זה לא נכון, ושהיא מאוד מתרגשת מהגשמת הקריירה שלה, אבל זה פשוט לא הועבר אליי מתוך המילים הללו. ואולי הדבר שהכי הראה לי שהיא לא כל-כך שמחה מכל זה, הייתה התגובה שלה למפגש עם מרטין. כלומר, נכון, אני יודעת שהיא קיבלה מכת קור, אז היא לא יכלה לצרוח משמחה או משהו, אבל עדיין זה לא הרגיש כ"כ אמיתי ככה... העצה שלי אלייך היא, שתכתבי יותר את הרגשות והתחושות שלה. תספרי איך היא הרגישה כשהיא פגשה אותו, גם אם היא לא יכלה להראות את זה. תכתבי איך היא הרגישה כשהוא נישק אותה. הם לא רובוטים, הם בני אדם.

·       המשפט: " אני לא אחת של לעשות כאילו." לא ממש תקין. היה עדיף אם היית כותבת משהו בסגנון של "אני לא אחת שמשחקת ב'כאילו'."

·       "החיוך שלה, מדהים פשוט". אני בטוחה שהתכוונת ל"פשוט מדהים".

שימור:

·       רואים שאת מאוד מבינה בדברים שהסיפור שלך סובב סביבם. לפעמים, אנשי כותבים סיפור ללא ידע קודם; כמו לדוגמא סיפור על החלל, בזמן שהם לא יודעים כלום עליו. רואים שאת מכירה מונחים של DJ, יודעת בערך מה הולך שם, וזה פשוט טוב. זה גורם לסיפור להישמע יותר אמין.

·       יש עבר לדמויות שלך. לפעמים, כותבים שוכחים שיש עולם מחוץ לסיפור שלהם, והם שוכחים שגם לפני הסיפור, לדמויות שלהם היו חיים. כמו הדמות בת השש עשרה של הולי. היו לה שש עשרה שנים של חיים, שבהם שום כותב לא תיעד אותם, ובכל זאת הם קרו. יש כותבים שהם "מתעלמים" מהעובדה הזו, מעניקים לדמות שלהם חיים ללא עבר, כאילו הם נולדו בגיל הזה. בסיפור שלך, יש להולי זיכרונות, למשל כשהיא דיברה על קנדה. בהתחלה לא תמיד הבינו איך היא קשורה לשם, ולאחר מכן גילינו שהיא עלתה לישראל משם. זה פשוט מדהים, כי גם אם לא כתבת על זה בבהירות, בסופו של דבר אנחנו הבנו וזה טוב.

·       התהליך שבו מרטין מתאהב בהולי. קודם כל, נתחיל בזה שהוא ג'נטלמן וחמוד בטירוף (הוא החזיק לה את השיער כשהיא הקיאה!) ונמשיך לצורה שבה הוא תיאר את הולי. בהתחלה זה היה על "רקע עבודה", הוא חשב שאסור להם לאבד אותה כי היא כ"כ מוכשרת... אבל כבר מאז היה ניצוץ, כשהוא ביקש ממנה להישאר רק בשבילו. ואז הגיעה הנשיקה המיוחלת! אומנם אצלם חיכינו לה רק יום אחד, אבל בעצם חיכינו לה מהפרק הראשון. כפי שאת רואה, הצלחת לגרום לי ולשאר הקוראות (אני בטוחה) להתאהב בזוגיות שלהם.

·       הפירוט והתיאור. את מפרטת על תנועות, את מתארת את כל הבגדים, את שמה לב גם לפרטים הקטנים. את מספרת לנו בדיוק רב איך אמילי נראית, מהן תנועות הגוף של מרטין, ומספרת אפילו על זה שהיא נחגרת בהסעה למשרדים. כמו כן, את כותבת את זה בזמן המתאים. את לא כותבת דברים כאלו בצורה שאנחנו מאבדים את עצמנו בזמן שאנחנו מנסים לדמיין ושוכחים מהסיפור.

·       הפיכת דמויות משניות לדמויות ראשיות. לדוגמא, נערת המים. מה היא יכולה לעשות? ברוב הסיפורים היא תהיה דמות בלתי נראית, אבל את הפכת את התפקיד הזה למצב שבו האדם שממלא את התפקיד יכול בקלות רבה להתנקש בשאר האנשים, כמו איך שאמילי הרעילה את הולי.

·       המשפטים היפיפיים. מפעם לפעם את כותבת משפט שהוא פשוט מרגש, וכמובן שהבולט מבניהם היה: "You don't know how lovely you are".

·       האמינות. לפעמים, בסיפורים וסדרות, יש דברים קטנים שהם פשוט לא הגיוניים. כאן, את סיפקת הסבר טוב לכל דבר. לדוגמא כאשר אמילי רצתה להביא את חברותיה של הולי אל אמסטרדם, אבל היא לא ידעה עברית. פתרון: גוגל תרגום.

·       הציוריות של הסיפור. זה מתחיל מהעצים שעליהם שלג; ממשיך בנערה מכוסה בשמיכות וספל שוקו חם בידיה, מביטה אל הבחור שהיא אוהבת; לאחר מכן יש את מסך הגשם האפור; ולבסוף, חטיפה אל צריף ישן, והנערה אזוקה אל כיסא יחיד בחדר. תחשבו על זה, זה פשוט מדהים.

דברים שרציתי להוסיף:

יש לך כתיבה יפיפייה. את כותבת בצורה תקינה ולרוב לא טועה בכלל בפרטים הטכניים. הבעיות היחידות שלך הן, חוסר הבנה – הסיפור שלך יכול להיות מבלבל לפעמים; והעברת תחושות. אני מאוד אשמח לעזור לך בדברים הקטנים הללו, ואם תרצי, תרשמי לי בפרטי – יש לי כמה תרגילי כתיבה שהכנתי במיוחד בשבילך ובקלות תוכלי לפתור את שני הדברים הקטנים הללו. הייתי כותבת שיש לך פוטנציאל בכתיבה, אבל אלו מילים קטנות מדי בשבילך. רואים שהכנסת את האהבות הגדולות ביותר שלך אל תוך הטקסט, ורואים שיש לך קשר עמוק למה שנכתב, שמים לב שזה מה שאת אוהבת. אם מכריחים מישהו לכתוב על דברים שהוא לא אוהב, הקהל אוטומטית שם לב שהטקסט כאילו מנותק. כאן זה לא קרה, להפך. זה החלום הגדול שלך שמועבר אלינו באמצעות מילים.

מאחלת לך המון הצלחה בהמשך, בסיפור ובהגשמת החלום שלך להיות .DJ

***~~~***

עד כאן הביקוטיפ להיום! אני מאוד מקווה שנהנתן ולמדתן מהטור הזה.

שאלה: הייתן רוצות שאני אעלה תרגילי כתיבה מפעם לפעם, כחלק מהמדור השלישי?

הודעה מרעישה: למי שעדיין לא יודעת ולא שמה לב, אני בעצמי כתבתי את הפרק התשיעי של הולי גירל, ולי המדהימה העלתה אותו לפני יומיים. תודה רבה לך, לי, על ההזדמנות המדהימה הזו. ולכל הבנות שעוד לא ראו, תקראו!

כאן בשבילכן, אוהבת מאוד, נצנצי

כתבות דומות:
תוכן פגעוני
הגיבי לפוסט
user image
הגיבי
mask
6 תגובות
▪ [«°•my light•°« ] ▪ ספטמבר 18, 2019 20:07
תוכן פגעוני
וואו, תודה רבה לך. אני כל כך אוהבת לקרוא את התגובות שלך, הן פשוט כל כך תומכות, מצביעות על הדברים הטובים ומשבחות אותם. את מדהימה, ואני שמחה שאת קוראת את הטור שלי, אני מרגישה גאווה❤
מאיוש777 ספטמבר 18, 2019 17:59
תוכן פגעוני
אני לא מפסיקה להתלהב מהטור שלך, הוא כתוב בצורה ככ בוגרת, ההערות ככ מדויקות, את מייחסת חשיבות רבה לפרטים הקטנים, לכל דבר יש הסבר ונימוק, מאוד נהניתי לקרוא. תפיחה על השכם חחח, אבל ברצינות, זה באמת לא מובן מאליו, ההשקעה שלך ניכרת ברמה הגבוהה ובאיכות של הפוסטים. מחכה בקוצר רוח לטור הבא?
▪ [«°•my light•°« ] ▪ ספטמבר 18, 2019 17:17
תוכן פגעוני
תודה רבה לשלושתכן! מרגש אותי לקרוא את התגובות שלכן, ולדעת שנהנתן - זה מאוד משמח אותי, ובעיקר טוב לי על כך שזה עזר. מדהימות❤
«»Luna_Starr«» ספטמבר 18, 2019 16:01
תוכן פגעוני
מהמם! את משקיעה וזה ניכר בביקוטיפ המקסים❤
𝚂𝚎𝚗𝚝𝚒𝚘 ヅ ספטמבר 18, 2019 15:54
תוכן פגעוני
אמג תודה זה מושלם פשוט וממש עוזר??? אעאעא❤️❤️
(•°•Pizza Queen•°•) ספטמבר 18, 2019 15:22
תוכן פגעוני
מקסיםםם ומושקע! אחד הטורים האהובים עליי? ּ⁦❤️⁩