רוחב, גובה ומשקל

ענת מסבירה מהו מדד BMI

תוכן פגעוני
tag icon תגיות:
נובמבר 21, 2006 00:00
photo

 

ענת מטיאש (B.Sc)

דיאטנית קלינית מומחית בתזונת ילדים ונוער,

מנהלת מועדוןFiteat  להרגלי אכילה והרזיה לילדים ונוער בשילוב כושר.

 

ענת עונה בימי שלישי על שאלותיכן בנושאי דיאטה, תזונה וכושר. כדי לשלוח שאלות לענת, לחצי על תיבת הדואר בראש העמוד.

  

המשקל האידיאלי

שלום ענת שמי שירה בת 18 וגובהי הוא 1.57 משקלי הוא 68 אני יודעת שזה מעל המותר לגובה שלי אבל רציתי לשאול הא זה משקל מסוכן מדי לגובה שלי,לפני 3 שנים שקלתי 82 והרגשתי ענקית ולא בריאה מאז ירדתי ל67 והאמת אני מרגישה שאני נראית די טוב, אני יודעת שאני מלאה אבל אני לא מרגישה שמנה, האם המשקל הזה שמן מדי לגובה שלי למרות זאת ואם כן מהו המשקל האידיאלי בשבילי ,אגב מבנה הגוף של הוא רחב (אבל לא רחב מדי)

שירה

גיל: 18


תשובה

לשירה

באופן כללי, עליך לזכור שהמשקל צריך להיות בערך כמו הגובה. לדוגמא אם את 157 ס"מ, את צריכה לשקול 57. כמובן שמשקלך 68 או 82 זה יותר.

ניתן לבדוק גם לפי המדד שנקראBMI כלומר, לחלק את המשקל שלך בגובה שלך במטרים בריבוע.

68 לחלק ל1.57 בריבוע יוצא 27, בעוד המדד התקין הוא 20-24. כלומר את צריכה מעט לרדת משקל, וכמובן רצוי שזה יהיה ע"י ספורט.

 

צרות בירכיים

היי ענת,

אני שני ואני בת 14 וחצי. יש לי גוף יפה יחסית, אני לא שמנה, הדבר שהכי מפריע לי בגוף זה הרגליים שלי. יש לי רגליים מלאות ואני רוצה שהם יהיו רזות ואז זה יתאים לי לגוף, כי כולי רזה חוץ מהרגליים. את יכולה לתת לי טיפים כדי להוריד משם את השומן?
אשמח אם תעני לי בהקדם   

שני

גיל: 14

תשובה

היי שני,

חוסר פרופורציה בגוף היא בדרך כלל עניין גנטי. אם את רזה והירכיים רחבות, זה פירוש גנטי של גופך. כמו כן, בדקי האם זה עניין אובייקטיבי או שזו רק דעתך, כי צריך שיהיה מעט שומן בירכיים.

בכל מקרה, את יכולה לעשות תרגילים לחיזוק הירך הפנימית והחיצונית. אפשר להיעזר במשקולות או בגומי. לעמוד ליד הקיר ולהזיז את הרגל החוצה ופנימה ולצדדים, או לשכב על הגב ולפתוח רגלים ולאט לאט להחזיר אותם.

בהצלחה!

 

ספורטאית שמשמינה

ענת שלום.
אני דנה ואני בת 12 וחצי.
אני ילדה מאוד מפותחת יחסית אולי בגלל שאני מתעסקת בספורט רב מגיל צעיר במיוחד שחייה.
בזמן האחרון התחלתי להרבות בעשיית ספורט לרמה של אימונים של שעתיים בכל יום 5 פעמים בשבוע, כמובן שהאימונים מותאמים לי אישית על ידי המאמן שלי. אני מתאמנת עם הנבחרת של השחייה ותכננתי להוריד בשבועות האלה משקל כדי שיהיה לי קל יותר לשחות.

מכיוון שאני מהצפון לא התאפשר לנו לשחות בזמן המלחמה וכאשר היא נגמרה התברר שנפלה קטיושה על יד הבריכה ולכן אנו מתאמנים במכון כושר. האימונים מאוד קשים אך אני מרגישה מרוצה, הבעיה היא שכאשר אני מגיעה הביתה, אני מרגישה רעבה מאוד וישר מתחילה לאכול ולנשנש המון בלי הפסקה ואני מעלה פי שתיים מהמשקל ששרפתי.

זו בעיה מאוד לא נעימה כי אני מרגישה שאני מתאמצת לשווא. ניסיתי לא לחשוב על אוכל או לאכול ארוחות משביעות ולא עוזר לי כי אני לא שובעת אף פעם... מה יש באפשרותי לעשות?
אשמח אם תעזרי לי- בתודה

דנה   

גיל: 12 וחצי

 

תשובה

דנה שלום

את מצינת את היותך ספורטאית תחרותית ואם כן עלייך לתאם את התזונה שלך באופן אישי.

את מצינת כי הנך מורעבת בתום השחייה וזה מובן. בכל אופן, עליך להקפיד על ארוחת צהריים גדולה כשעתיים לפני השחייה, אך בלי סיבים ושומנים. לפני השחייה 75 גרם פחממות כמו בננה ומעט צימוקים, גם לאחר שעה של שחיה ניתן לקחת צימוקים, כדי לשמור על רמת סוכר יציבה בדם.

בתום האימון, עליך לאכול כ15 גרם חלבון ולפחות 80 גרם פחממות כלומר ביצה ,1/2 קופסת טונה ו3-4 פרוסות לחם.

כדי לשפר את השגייך בשחייה וכדי שלא תשמיני הייתי ממליצה לך להתייעץ עם דיאטנית או רופא ספורט שמבין בתזונה.

 

לאתר של ענת www.fiteat.com

 

כתבות דומות:
תוכן פגעוני
הגיבי לפוסט
user image
הגיבי
mask
41 תגובות
תגובות:
אנונימית יולי 07, 2011 00:00

שלום ענת אני מיכל! אני בת 10 וחצי במשקל 44 בגובה 1.45 ליפני 4 חודשים שקלתי 48 ואז ירדתי ל44 בבית הספר שלי לא עושים רק גובה ומשקל עושים גובה משקל אורך בטן ורוחב בטן הבטן שלי קצת התעגלה יותר מאז הבדיקה שלי אני בודקת קלוריות כל יום הולכת עם בגד ים שלם לבריכה כי אני די שמנה בכיתה הכי שמנה מהבנות והבנים קצת יתר שמנים מהבנות ואני כמוהים וטיפה יותר אני יודעת שדיאטה לא מתאימה כל כך לילדים אבל אין מה לעשות כי מתחילה להשמין ולהשמין מאז שאני ילדה קטנה אגב הירכיים ממש גדולות ובקושי מצליחה להרזות והמאכל הכי אהוב עליי פיצה וידוע לי שזה משמין וגם כל יום לא רק בודקת קלוריות גם בודקת היקף בטן זה מראה גם קצת להשמנה היקף הבטן שלי בבטן רזה שאני מכניסה היא 75 בבטן הרגילה שלא מוציאה ולחא מכניסה היא 82 ושאני מוציאה את כל הבטן אז היא 93 שאני מוציאה אני נראת כמו אישה בהריון אני עוד יעלה תמונה שלה והרגע עליתי שוב ל המשקל כי זה פה ליידי ראיתי שהמשקל הוא 45 ולא 44 טוב אז תחזירי לי תשובה בקרוב מיכל
תגובות:
אנונימית נובמבר 06, 2010 00:00

שלום ענת אני בת 13.5 והים קיבלתי את המחזור . הגובה שלי הוא 1.54 והמשקל שלי הוא 50 ק"ג. חשוב לי לציין שלפני חצי שנה שקלתי 60 קג והייתי 1.51 הלכתי לדיאטנית וירדתי במשקל 9 ק"ג וגם גבהתי. =] החזה שלי התחיל להתפתח ב3 חודשים האחרונים אבל הוא בכלל לא גדול לגיל שלי . אני עוסקת בפעילות גופנית 4-5 פעמים בשבוע : - פעמיים בשבוע אימונים של שחייה - ועוד 2-3 פעמים אני רצה בחדר כושר חצי שעה .. אני ממש ממש מודאגת לגבי ההתפתחות שלי -הכף יד שלי יחסית קטנה וכף הרגל שלי מידה 36-37 . וכמובן הגובה והחזה .... ההורים שלי יחסית גבוהים : אבי : 1.83 אימי : 1.70 בבקשה תעני לי ותגידי לי מה יהיה בערך הגובה שלי והאם החזה שלי ימשיך להתפתח ? תודה רבה ! נ.ב אני בכיתה ח
תגובות:
אנונימית מאי 20, 2010 00:00

שלום שמי אפרת ואני שוקלת 39 כולם צוחקים עלי שאני שמנה ויש לי חברה שהיא בקצת יותר שמנה ממני אבל היא יותר גבוהה ותמיד שהיא אומרת לי שאני שמנה אני מחזירה לה ואז היא אומרת לפחות עלי לא רואים אז איך מורידים במשקל וגובהים?
תגובות:
אנונימית דצמבר 05, 2009 00:00

שלום ענת קוראים לי ג"ונסון בן 17 רציתי לדעת איך אני יכול לגבוה כרגע אני בגובה 1.67 אבא שלי בגובה 1.80 ואמא שלי 1.63 תודה.
תגובות:
אנונימית נובמבר 05, 2009 00:00

ענת שלום קוראים לי הודיה אני בת 12 וחצי הגובה שלי הוא 1.68 יש לי גוף אטלני וההיתי מתאמנת בכדורסל בזכות הכדור סל הרזתי המון אחרי שהפסקתי להתאמן חזרה לי הבטן ההיתי רוצה לדעת איך אני יכולה להישאר בכושר ולהוריד את הבטן גם שאני לא עוסקת בספורט אשמח עם תעני לי בהקדם :) הודיה
תגובות:
אנונימית ינואר 03, 2009 00:00

קוראים לי מור ואני בת 13 ומשקלי הוא 55. אני מרגישה מלאה ברגלים מהישבן ועד למטה. לפעמים אני מרגישה תופעות לווי ואני לא רוצה לאכול זמן רב ואחרי זה אני נעשת רעבה אז אני אוכלת כמות גדולה. אני יודעת שמשקלי לא טוב לגילי וקשה לי להתאים את משקלי למשקל שאני צריכה לשקול. מה לעשות? אשמח עם תעני לי ואוכל להיות ילדה עם אורח חיים טוב. תודה מור
מירוושXD יוני 24, 2008 00:00
רק 2 קילו.
ואת לא חייבת זה רק אם את לא מרוצה מהגוף שלך. אני ממש לא מרוצה משלי...
תגובות:
ירין אפריל 09, 2008 00:00

שמעי הוא יריייין .. ואני שוקלת 64 והגובה שלי 72 ( : וזה מצב תקין ? P = הוא שאני צריכה לרדת .
תגובות:
לילוש דצמבר 21, 2007 00:00

מה יש לכם אנשים?! לשקול 5 קילו מתחת לגובה זה בסדר גמור! (כל אחת שוקלת לפי הגובה מבנה העצמות שלה וכו") לדעתי אתן ממש מגזימות שאתן אומרות שעשרים קילו מתחת לגובה זה יפה... אולי אתן לא יודעות אבל בנים אוהבים שיש במה לתפוס:) אז לכל המלאות לא להרגש יותר מדי, המשקל שלכן זה סבבה!
תגובות:
טלי דצמבר 18, 2007 00:00

טוב אז ככה אני בת 14 וקצת הגובה שלי הוא 1.63 ואני שוקלת 46 אני רוצה לדבעת עם המשקל שלי בסדר יחסית לגובה שלי עם מישהי יודעצת אני ישמח מאוד עם היא תגיד לי... (המראה שלי והמשקל שלי זה אחד הדברים החשובים בישבילי!!!).
טעני עוד תגובות