גודל טקסט‎ נורמלי‎ גדול‎ ענק‎
ניגודיות צבעים‎
רגיל‎ מותאם לכבדי ראייה
סגור

טיפים לתפריט בריא וגוף חטוב

איך מחטבים את הגוף בלי לרדת במשקל? מדריך הכושר עונה על השאלות שלך בנושא גוף ומשקל!

תוכן פגעוני
tag icon תגיות:
אפריל 08, 2015 00:00
photo


תודה לג'ניה רומסקי, יועץ תזונת ספורט ומאמן, על התשובות לשאלות של הגולשות! כדי ליצור קשר עם ג'ניה היכנסי לאתר שלו.


תפריט בריא וטיפים לחיטוב הגוף

היי :) רציתי לשאול לגבי כמה דברים שממש מטרידים אותי. אני שוקלת 48 ק"ג וגובהי 1.51 מטר. אני יודעת שה-BMI שלי תקין ואני מרגישה מאוד בנוח עם זה שהכל בסדר איתי, אבל אני לא אוהבת את איך שהגוף שלי נראה. אני מרגישה שאני רעבה כל הזמן. הבטן שלי שמנה ביחס לחלקים אחרים בגוף וזה גורם לי להרגיש רחבה ולא גאה בגוף שלי. החזה שלי יחסית קטן ביחס לחברות שלי, וזה נראה מוזר שהבטן בולטת מתחת לחזה. לכן אני רק רוצה לחטב את הגוף, לא לרדת במשקל. איך עושים את זה?
ניסיתי כפיפות בטן והליכות, ואני מרגישה שאם ארבה בזה, זה עדיין לא יעזור מכיוון שאין לי כל כך זמן לעשות ספורט וזה לא יעבוד אם אעשה רק פעם אחת כי צריך לעשות את זה בקביעות. אני לא בכושר, ככה שאם אני עושה כפיפות בטן או משהו כזה, אחרי כפיפה אחת אני לא מסוגלת להמשיך מכאבים בשרירים. ישנה דרך אחרת?
בנוסף, לא גבהתי כבר כ-8 חודשים, הגובה משפיע על המשקל? כלומר, אם אני אוכלת אבל לא ממשיכה לגבוה, רוב המשקל מתרכז בבטן ולכן הבטן גדלה? האם אתה חושב / ממליץ על מאכלים עם אחוזי שומן קטנים נמוכים? למשל בגבינה לבנה, 3% במקום 9%? או מעדנים עם פירות בפנים ויוגורטים במקום מעדני שוקולד? רציתי גם לספר לך את התפריט שלי על מנת לשפר אותו:
לפחות פעם או פעמיים בשבוע אני אוכלת ביצים, חביתה בעיקר, אוכלת בבית הספר כל יום פיתה או לחם לבן עם משהו, בדרך כלל עם גבינה לבנה ומלפפון / גמבה בצד, שזה ברוב ימי השבוע, או שוקולד פעמיים בשבוע.
בארוחות הביניים אני אוכלת פרי - תפוח, תפוז או בננה, ולעיתים חטיפי אנרגיה שיש בהם שוקולד. לפני שאני יוצאת לבית הספר, אני נוהגת לאכול צ'יריוס עם חלב.
אני כל הזמן שותה מים ואני לא אוהבת שום דבר אחר, אף על פי שבחלק מימי השבוע בארוחת הצהריים אני שותה כוס קולה דיאט. בנוסף, לגבי ארוחת הצהריים - הארוחה שלי תמיד כוללת בשר אדום או עוף. אני אוכלת את הבשר או העוף בדרך כלל עם אורז, פתיתים או פסטה עם רוטב עגבניות. אני מאוד אוהבת ירקות, בעיקר גמבה, חסה ומלפפון, ואבוקדו גם. לעיתים קרובות אני מוצאת את עצמי אחרי ארוחת צהריים מחפשת לאכול עוד משהו.
לעיתים זה טוב כי אם איני מוצאת משהו פרווה שהוא טעים, אני אוכלת עוד פרי או עוד ירק. אבל לפעמים אני מוצאת את הדברים המתוקים האלה שהם פרווה ואני מרגישה שאני אוכלת סתם אחרי שכבר התמלאתי. אני לא יודעת למה אני כל הזמן רוצה אוכל.
חשוב לי לציין שאני תמיד אוכלת בפינת האוכל את הארוחות שלי, כי בשאלה אחרת ששאלתי כאן, אמרו לי שאם אני אוכלת בהסחת דעת (כלומר, מול הטלוויזיה), זה יכול לגרום לי לקום וללכת לחפש עוד אוכל. בארוחת הערב אני אוכלת משהו קל, כריך עם נקניק וחומוס, או כריך עם אבוקדו, ולעתים נקניקיה בלחמנייה או שאני לא אוכלת בכלל ארוחת ערב.

אילו דברים אתה ממליץ שלא לאכול מהתפריט שכתבתי, או מה כדאי להוסיף אליו? אילו דברים יכולים להשביע לטווח ארוך? איזה פעילויות אני יכולה לעשות כדי לחטב את הגוף אם אני לא בכושר? בשיעורי הספורט בבית הספר אני תמיד משתתפת, אבל זה לא מחטב אותי. זה בדרך כלל אומר לרוץ או לשחק כדורעף. אני מרגישה שזה לא תורם לחיטוב הגוף, אלא רק לבריאות הגוף. תודה רבה מראש על העזרה, וסליחה גם על החפירה.
רותם
גיל: 14

תשובה

היי, יופי של שאלות…
יש כאן הרבה שאלות :-) אני ממליץ לך לא להתייחס ל-
BMI כי הוא לא רלוונטי לך והוא לא רלוונטי לרוב האנשים. אותו הדבר גם לגבי אחוזי השומן, שבגילאים האלה הם נוטים להיות עם סטייה של 50-70% בגלל הגיל שלך. לפי הנתונים שלך את בסדר גמור. 

רוצה לעשות גם כיף, גם להתחטב וגם להיות בריאה?
תמשיכי לקרוא...

אני מציע שתפסיקי לעשות כפיפות בטן בבית, זה לא ייתן לך יותר מדי, אם בכלל. בהמשך אני רושם לך מה בדיוק לעשות. הגובה משפיע על המשקל, כמובן, אבל אין לך מה להתעסק בזה, זה יגיע… בואי נתעסק בדברים שאנחנו יכולים להשפיע עליהם.

חד משמעית, זה שתאכלי מוצרים עם אחוזי שומן נמוכים לא יגרום לך לרזות, להיפך… מוצרי "דיאט" למיניהם מכילים לרוב הרבה כימיקלים שמונעים ממך לרזות ועדיף להתמקד במוצרים של 3-5% ולא במוצרי 0%. ברמת העיקרון, התפריט שלך סבבה לגמרי, הנה כמה שיפורים שהייתי עושה: במקום הצ’יריוס, הייתי אוכל שיבולת שועל עם פירות ואולי קצת יוגורט דנונה, זה יוצא מעדן ויותר בריא. את הפיתה / לחמנייה הייתי מחליף בלחם. אין בעיה לאכול ביצים יותר מפעם-פעמיים בשבוע. אם את אוהבת את זה, אז תאכלי, זה מזון מדהים ומפוצץ בערכים איכותיים.

ברמת העיקרון, הכל טוב אצלך, את עושה את הדברים כמו שצריך. רוצה לעשות את זה בצורה עוד יותר טובה? תוסיפי אימונים. כשאני אומר אימונים, זה יכול להיות משחק הכדורעף שאת אוהבת או ריצות עם חברה. זה יחטב את הגוף שלך, אבל תני לזה זמן. את רק בת 14, הגוף שלך כבר התחיל להשתנות וזה רק יתגבר, אז תעזרי לגוף ותוסיפי לו פעילות גופנית. בקשר למבנה של הגוף שלך, אין לך מה לדאוג ואין לך סיבה להסתכל על החברות שלך. אני יודע שקל להגיד אבל תאמיני לי, תתעסקי בעצמך ותראי איך כולן עם הזמן ירצו להסתכל עלייך :-)

פתרון נוסף למה שאת מחפשת, הוא להירשם לחדר כושר ולעבוד עם התנגדות, שזה אומר להוסיף אימוני משקולות. זה יעזור לך לחטב את הגוף ולאו דווקא לרזות. נשמע מגניב?  :-)

המון בהצלחה!

תיאור: אפליקציית פורגירלס

הורידי את האפליקציה 4girls  - עולם של בנות, באנדרואיד ו באייפון 

רוצה לשלוח כתבהלעדכן פרופיללהירשם לאתר?
כנסי למדריכים בערוץ שלנו ביוטיוב!



כתבות דומות:
תוכן פגעוני
הגיבי לפוסט
user image
הגיבי
mask
16 תגובות
אנונימית מאי 30, 2015 12:16
תוכן פגעוני

אני רוצה להירשם לחדר כושר ואני בת 12 ואני חושבת שמומלץ לכולם כי זה פשוט עושה כיף בנשמה
אנונימית אפריל 14, 2015 00:40
תוכן פגעוני

אני בת 15 שוקלת 49 וגובה 166 הייתי שמחה לתרגילים ששומרים על בטן שטוחה אגב המשקל שלי נראה לכן טוב?
מערכת האתר אפריל 14, 2015 00:00
תוכן פגעוני
לגולשת שהגיבה מעלינו^
היי, כדי לקבל תשובה מהיועצים באתר, את צריכה לשלוח את השאלה שלך אלינו למערכת. איך שולחים? נרשמים לאתר 4girls, מתחברים לאתר ממחשב רגיל, נכנסים לכתבה כלשהי, לוחצים למעלה בעמוד על "שלחי כתבה" וממלאים את הפרטים.
מערכת האתר אפריל 09, 2015 00:00
תוכן פגעוני
היי
לכל הגולשות שפרסמו שאלות בתגובות - כדי לקבל מענה מקצועי מהיועצים באתר, אתן צריכות לשלוח את השאלות אלינו למערכת. איך שולחים שאלה? מתחברים לאתר 4girls ממחשב רגיל (מי שלא רשומה לאתר צריכה קודם להירשם), נכנסים לכתבה כלשהי, לוחצים למעלה בעמוד על "שלחי כתבה" וממלאים את הפרטים. לחולת לקים, הגולשת בת ה-12 ששוקלת 43, הגולשת בת ה-13 ששוקלת 30, ולגולשת (:1 - פנו בבקשה לאחד ממוקדי הייעוץ הבאים כדי לקבל הכוונה. אפשר לפנות בעילום שם: נופית : 09-7447111 שחף : 08-9357035
אנונימית אפריל 08, 2015 19:30
תוכן פגעוני

לזאת שמעליי ^ תחפשי ביוטיוב כל מיני תרגילי בטן שיעזרו לך לשטח את הבטן. כדאי לך לפנות לדיאטנית שתיתן לך תפריט בריא. מקווה שעזרתי
רתם ☼♥ אפריל 08, 2015 18:13
תוכן פגעוני
~>_<~
לי יש משקל ארבעים ושמונה וגובהה מטר ארבעים ותשע ואני בכיתה ו' הגוף שלי יכול להראות מושלם רק ש... הבטן שלי נפוחה... אמאשלי אמרה לי שזה משהו מגנטיקה.. כל הדודות שלי מהצד שלה יש להם בטן וגם מהצד של אבא אז... לא התמזל מזלי. = ̄ω ̄= יש אולי דרך לגרום לזה להיעלם?? זה די מפריע לי כבר מאז שהייתי קטנה ושהייתי בכיתה ג' כבר הגעתי למצב שהייתי מרעיבה את עצמי.. בבקשה עזרה!!!
*~* יסמין הכוסע *~* אפריל 08, 2015 16:38
תוכן פגעוני
תשובה מעולה…
-יסמין -
תגובות: 46
מילודי אפריל 08, 2015 15:59
תוכן פגעוני
^
אני 1.51 בערך ומשקלי 35 ותת משקל
תגובות: 46
מילודי אפריל 08, 2015 15:57
תוכן פגעוני
^
תת משקלללל ... תעלי לפחות 8 קילו
אנונימית אפריל 08, 2015 15:55
תוכן פגעוני

לזאת שמעליי, המשקל שלך ממש נמוך ולדעתי כדאי לך לפנות לדיאטנית שתעזור לך להעלות במשקל
טעני עוד תגובות