שלום אורחת
להרשמה/התחברות
הפכי לעמוד הבית
הוסיפי חברה חברה אוף ליין שלחי לי הודעה
הוסיפי חברה חברה אוף ליין שלחי לי הודעה
הוסיפי חברה חברה אוף ליין שלחי לי הודעה
הוסיפי חברה חברה אוף ליין שלחי לי הודעה
 לכל החברות בקהילה
     
   
     
     
   
 

 
 
 
ליצירת
קהילה משלך
לחברות
הקהילה
הרשמי
לקהילה
לפורום
הקהילה
גוף
 
הורמונים | שתהיי לי בריאה | יועצת בנושאי מיניות | שאלי דיאטנית | המחזור הראשון שלי | ונוס  
  דיאטנית  

דיאטנית:
דיאטנית:
סוכר: האמת המרה
07/03/2007
share

 

שלום לכל הבנות,

הרבה בנות שאלו אותי הרבה על סוכר, פחממות והתמכרות למתוק בעיקר אחרי הארוחות, אז החלטתי לעשות לכן קצת סדר בבלאגן:

 

נתחיל עם שאלון אישי:

אנא עני על השאלון בתשובות כן או לא

1. האם אינך מצליחה לחוש ערה לגמרי עשרים דקות לאחר שהתעוררת משנתך?

2. האם את זקוקה לכוס תה, קפה, או למשהו מתוק כדי להתחיל את היום?

3. האם את נוטה לנמנם במשך היום או אחרי הארוחות?

4. האם את נרדמת מוקדם בערב או זקוקה לתנומה במהלך היום?

5. האם את נמנעת מפעילות גופנית מפני שחסרה לך אנרגיה לכך?

6. האם את חשה סחרחורת או עצבנות כשאינך אוכלת 5 שעות ברציפות?

7. האם רמת האנרגיה שלך נמוכה מבעבר?

8. האם את מזיעה בלילה או סובלת מכאבי ראש לעיתים קרובות?

*אם תקבלי ארבע תשובות חיוביות או יותר מתוך השמונה, ישנה אפשרות סבירה שגופך מתקשה לשמור על רמה קבועה של סוכר בדם ויש לשים לב להרכב התפריט היומי שלך.

 

 

פחממות על קצה המזלג

הגוף האנושי בנוי כך שהוא פועל על פחמימות שהן הדלק הנגיש ביותר לנו לתפקוד יומיומי. הצמחיה מורכבת בעיקר מפחמימות, פירוק הפחממות בגוף גורם לשחרור האנרגיה האצורה בהם כדי לאפשר את פעולות הגוף והמח.

בעוד שחתולים נמשכים לטעם החלבון, בני האדם נמשכים יותר למתיקותן של הפחמימות. משיכה זו פעלה היטב עבור האדם הקדמון משום שרוב הדברים המתוקים בטבע אינם רעילים. אולם עם השנים האדם גילה דרך להשאיר  את המתיקות ולהוציא את יתר הדברים הבריאים... למשל בתהליך הפקת הסוכר הלבן מסֶלֶק הסוכר הורחקו ממנו 90% מהויטמינים והמינרלים שבו ולכן ללא הויטמינים והמינרלים חילוף החומרים איטי, האדם חסר מרץ, נוטה להשמנה.

 

כל צורות הסוכר המרוכז: סוכר לבן, גלוקוז, משקאות קלים וסוכריות משתחררים במהירות לדם וגורמים לעליה מהירה ברמת הסוכר בדם. כשהגוף אינו זקוק לסוכר הוא מאחסן אותו בגוף, ובסופו של דבר הופך אותו לשומן. כדי לעכל סוכר לבן הגוף מבזבז ויטמין B החשוב לגוף לצורך חילוף חומרים תקין ולמערכת העצבים.

בנוסף הוא גורם לעששת השינים, התפתחות קנדידה, התמכרות והשמנה, היפראקטיביות בילדים, צבירת שומנים בדם, מצבי רוח, נטיה לדיכאון ועצבנות .

לפחמימות מורכבות כמו קמח לבן, אורז לבן, פסטה יש השפעה דומה לזו של הסוכר המזוקק.

 

אנו זקוקות לרמת סוכר קבועה בגוף בשביל פעילות תקינה של המוח. כשאנו אוכלות כמות סוכרים גדולה מדי, עולה רמת ההורמון אינסולין שמכניס לתאים את הסוכר כדי לשמור על רמה קבועה בדם ואז כמות מדי גדולה של אינסולין גורמת לירידה ברמת הסוכר מה שגורר צורך במתיקות נוספת ואנו נכנסות למעגל קסמים, בו אנו תמיד רוצות משהו מתוק...

 

 

לא ללבן, כן לחום

קורנפלקס מעלה את הסוכר בדם בדיוק כמו חטיף אגוזי!

במקום סוכר לבן עדיף להשתמש בסוכר חום, סוכר קנים אורגני, מולסה או דבש .

המזונות הטובים ביותר הינם :קטניות, אפונה, שעועית, עדשים, לחם שיפון, כוסמת, אורז מלא.

הגזר הוא הירק המתוק ביותר, אך כשאוכלים אותו מבושל השפעתו דרמתית הרבה פחות.

הפירות מכילים סוכר הנקרא פרוקטוז שמשתחרר לאט יותר מן הגלוקוז.פירות כמו ענבים או בננה מעלים את הסוכר מיד בדם כי הם מכילים גם גלוקוז.

 

כללים להבטחת צריכה מספקת מהפחמימות הנכונות:

1. אכלו מזונות מלאים: גרעינים מלאים, עדשים, שעועית, אגוזים, זרעים, ירקות ופירות חיים.

2. אכלו 5 מנות ביום של ירקות עליים, ירקות כהים וירקות שורש,כמו גזר, בטטות, ברוקולי, כרוב, תרד, שעועית ירוקה או פלפלים כשהם חיים או מבושלים קמעה.

3. אכלו לכל הפחות שלוש מנות ביום של גרעינים מלאים, כמו אורז, דוחן, שיפון, שיבולת שועל, חיטה מלאה, תירס, קינואה, לחם מלא, פסטה או קטניות.

4. הימנעו מצריכת סוכר על צורותיו השונות, קמח לבן או מזונות מעובדים ומבושלים יתר על המידה.

5.דללו מיצי פירות במים, אל תרבו באכילת פירות יבשים, איכלו אותם במנות קטנות.

 

 

ולסיום, טיפים למי שזקוקה למתוק בסוף הארוחה:

1.     מומלץ לברר מדוע יש כמיהה גדולה למתוק בסוף הארוחה. יתכן ומדובר באלרגיה.

2.     מומלץ להתחיל את הארוחה עם סלט פירות העונה ובכך להוריד את החשק למתוק בסוף הארוחה.

3.     כדאי לאכול פרי יבש כמו תמר, תאנה או שזיף בסוף הארוחה.

4.     אפשר לשתות תה מצחים עם כפית דבש, זה מרגיע ועוזר.

 

 

אז שיהיה בהצלחה וטיפ נוסף גם לחיים : אל תהיו מתוקות מדי!

 

ענת מטיאש, דיאטנית קלינית

 

             
 
מאמרים בנושא
  האם המשקל שלי גבוה מדי? למה אני רזה כל כך ואיך לעזור לחברה עם הפרעת אכילה? אורנית הדיאטנית החדשה עונה לכן!   
דיאטנית חדשה באתר!
דיאטנית חדשה באתר!
  הגוף שלך משתנה, יש לך רצונות חדשים והרבה שאלות. יועצת המיניות שלנו כאן בשבילך! והשבוע - כאבים בחזה ומגע מיני בטוח   
המגע הזה בטוח?
המגע הזה בטוח?
  את מוכנה, אבל הוא כנראה עדיין לא. אז מתי בכל זאת הוא צפוי להגיע? יועצת המחזור של פורגירלס עונה על כל השאלות   
מחזור, מתי כבר תגיע?
מחזור, מתי כבר תגיע?
 
   
   
 
מאמרים נוספים
השבוע קובצו:
דיאטנית חדשה באתר!
לשים גבול למתוק
המשברים הקטנים בדיאטה
עניין של תיאבון
בדרך למעלה
זה רק ספורט!
הדיאטה שאף פעם לא נכשלת
בורקס? לא תודה...
דיאטה? תשקלי שוב
דיאטה - מאיפה מתחילים?
האם זה הזמן להתחיל דיאטה?
לשבת, לקום... ולהתחיל לצעוד!
ומה אם אני לא אוהבת דיאטות?
משחקי הרעב
קילו ירד, קילו עלה
איזו דיאטה מתאימה לך?
כשהאוכל משתלט על החיים
דיאטה - מה לעשות ומה לא לעשות
המירוץ למשקל יעד
מה המספר שלך?
שלישי טבעוני
הסוד לתזונה מאוזנת
דיאטה ושאר ירקות
דיאטה - עד מתי?
האם הדיאטה שלך מוצדקת?
מזון לנשמה
שבוע בסימן ספורט
ילדה סוכר, אבל עדיף פחות
להתחיל להקשיב לגוף
שנה חדשה - מראה חדש
קצת סדר באוכל...
תפריט לכל דיאטה
חופשה קלה
כל מסע מתחיל בצעד קטן
גם לאוכל צריך להגיד ''לא'' לפעמים
ספורט ושאר פחמימות
הרעב שלא נגמר
הדיאטה קוראת אותך לסדר!
קיץ קל
בלי בשר, בלי חלב, בלי מטוגן
איך נפטרים מהצמיגים האלו?
מה אוכלים היום?
בדרך למשקל היעד
הבחירה הבריאה
מזון למחשבה
דיאטה: הוראות הפעלה
דיאטנית, HELP!!!
למה המשקל לא יורד?
לחם או פריכית?
נגמרו התירוצים!
פסח לא ישבור את הדיאטה!
מאיה, תעשי לי תפריט!
ירקות- החברים החדשים שלך
להתראות לקילוגרמים המיותרים!
ג'אנק פוד ושאר חטאים
מה יש בתפריט?
דיאטה - איך תעשי את זה נכון
אז מה בתפריט היום?
לבחור את הדרך הבריאה
ירקות - IN, פחמימות - OUT!
להרגיש טוב, מבפנים ומבחוץ!
שנה חדשה בריאה יותר
דיאטה? תחשבי שוב...
אכילה במחשבה תחילה
תזונה בריאה, מעכשיו!
כל אחת והתפריט שלה
כולם אומרים... את חייבת להשמין
זה רשמי - המשקל מקולקל!
דרושים: קילוגרמים נוספים
מנשנשת בלילות
דיאטת חורף
חברה של הפרעת אכילה
הצילו - מכורה למתוק!
בדרך אל הבריאות
זו קריאה לכל אבות המזון!
משקל תקוע?
ענייני משקל
אפשר תפריט, בבקשה?
איזון באכילה, איזון בחיים
להרגיש טוב זה לאכול בריא
ארכיון :
דיאטה לחלקי גוף מסוימים
לרזות - לא רק דיאטה
רזון יתר
דימוי עצמי
פרופורציות: גוף גובה ומשקל
תפריט
מוצרי הרזיה
הפרעות אכילה
דיאטה והתפתחות
שונות
 
 
מאמרים אחרונים
דיאטנית חדשה באתר! לשים גבול למתוק המשברים הקטנים בדיאטה עניין של תיאבון בדרך למעלה זה רק ספורט! הדיאטה שאף פעם לא נכשלת בורקס? לא תודה... דיאטה? תשקלי שוב דיאטה - מאיפה מתחילים? האם זה הזמן להתחיל דיאטה? לשבת, לקום... ולהתחיל לצעוד! ומה אם אני לא אוהבת דיאטות? משחקי הרעב קילו ירד, קילו עלה איזו דיאטה מתאימה לך? כשהאוכל משתלט על החיים דיאטה - מה לעשות ומה לא לעשות המירוץ למשקל יעד מה המספר שלך?  
     
דף הבית| יעוץ| פורומים| משחקים | הכרטיס שלי| אהבה| יחסים| עיצוב וטיפוח| גוף| עניין| יציאות| כשרון| כל הקהילות| צרי קשר| לארכיון המלא
© זכויות היוצרים הבלעדיות שייכות לחברת פור גירלס בע"מ. אחריות חוקית בלעדית מוטלת על שולחות החומר.   הוראות שימוש מדיניות האתר